Wpis z mikrobloga

Zebrałem ficzerki Shader Patch do sima #assettocorsa dla tych, którzy pogubili się w tym ile dobroci daje nam ruski. Po najnowsze wersje wbijcie na Discorda deva (link gdzieś na stronie shader moda) i tam szukajcie w dziale # updates. Info o instalacji, konfiguracji i tworzeniu nowych presetów też na disco twórcy.

- Dynamiczne oświetlanie
Oczywiście, łysy twierdził, że trzeba przepisać silnik gry, żeby zaimplementować więcej niż jedno światło, a jakiś random z syberyjskiej chaty pogłówkował i teraz wszystko się świeci jak #!$%@?. Także mamy oczywiście oświetlenie toru, światła przednie, stopy, a nawet takie rzeczy jak oświetlenie deski, czy migacze. Do działania oświetlenia na poszczególnych torach potrzebne są configi które można pobrać w odpowiednim dziale na Disco moda.

https://cdn.discordapp.com/attachments/453615048837824514/486436797707190272/0003.png

- Wypiekany ambient occlusion
Bardzo ciekawy ficzer, AO które wypieka się na stałe wcześniej, czyli tak jak w Unreal Engine np. W przeciwieństwie do AO postprocessingowego to, ma zastosowanie na dużych powierzchniach, czyli daje np. miękkie cienie pod mostkami, w zakamarkach budynków, w lasach itd. Ogólny efekt bardzo widoczny i bardzo poprawiający grafikę, spadek wydajności 0 FPS. Tu również narazie pobieramy configi do poszczególnych torów

https://cdn.discordapp.com/attachments/453615048837824514/486232211369230348/Screenshot_ks_mclaren_f1_gtr_ks_laguna_seca_3-9-118-19-37-18.jpg

- Wizualne odkształcenia i zużycie opon i tekstury w zależności od mieszanki
idealne do OW, można ogarniać zużycie i flatspoty, po prostu patrząc na opony. Do tego jak zmieniamy mieszankę w setupie, zmienia się tekstura, paczka tekstur tutaj: https://www.racedepartment.com/downloads/acfl-2018-custom-tires-for-shaders-patch-dynamic-lights.22975/

- Nowe Splash Screeny
Modzik przeszukuje naszą bazę screenów pod kątem nazw torów i samochodów i wyświetla odpowiedni podczas ładowania wyścigu. Dodatkowo informacje zostały też przemodelowane, np. pokazana jest mapka toru.

https://cdn.discordapp.com/attachments/453615048837824514/486399692855312384/screenshot.jpg

- Nowy silnik renderowania fontów
Po pierwsze pozwala to na implementację nowych ekranów ładowania, a po drugie (podobno) przyspiesza działanie apek, które teraz powinny zżerać mniej FPSów.

- Sprytne cienie
tu dwie zasadnicze zmiany w stosunku do #!$%@? silnika AC, cienie nie odświeżają się, jeśli gra wykryje, że kamera nie porusza się. Dzięki temu cienie nie migają jak #!$%@?. łysy kiedyś pisał, że nie jest w stanie tego poprawić, jak widać da się. Druga zmiana to bardziej płynne przejście między LODami cieni i chyba większa rozdzielczość renderownia LOD2.

- Prawdziwe lusterka
od teraz lusterka reagują na punkt widzenia i wyświetlają odbicie pod odpowiednim kątem, do tego można je regulować, odbijają również nasz samochód, a w VR widać w nich nasz kask (porusza się zgodnie z ruchami naszej głowy) i są w pełni stereo, czyli posiadają głębię VR, jak prawdziwe lusterka. https://youtu.be/ZZOqoNbKDeE

- Nowy Motion blur
regulowany w opcjach, nowy motion blur (osobno onboard i z kamer zewnętrznych), świetny do streamów, replayów i oczywiście screenów.

https://cdn.discordapp.com/attachments/453615048837824514/486463164842770435/Screenshot_ks_mercedes_amg_gt3_monza_4-9-118-19-7-8.png

- Nowe wyświetlacze i przyrządy w samochodach
prędkościomierz działający jak prawdziwy, czyli nie zczytuje prędkości jak GPS, tylko ze skrzyni biegów. Fajnie wariuje przy drifcie. Działający odometer, czyli licznik kilometrów który liczy aktualną sesje i ogólny dystans przejechany danym autem, różne światełka i wyświetlacze, np od TC, hamulca ręcznego itd.

https://cdn.discordapp.com/attachments/453615048837824514/486401296643915782/Screenshot_ks_toyota_supra_mkiv_sp_engineering_3_ww_metropolitan_expressway_4-9-118-7-4-14.png

- Motonblur cieni na szybie
dzięki temu cienie rzucane na przednią szybę nie mrugają tak wkurzająco jak jedziemy szybko, np. Nordschleife.

- Nowy tryb track day
w tym trybie, żeby cały czas działo się cos na torze, AI jest teleportowane przed nas i za nas dynamicznie. Czyli jak jedziemy sobie trackday na Nordzie to nie ma tak, że mijamy AI a później jedziemy sami.

- Nowy renderer fake shadows
fake shadows to są te cienie pod samochodem i kołami, Łysy nie ogarnął ich za mocno i jak samochód odrywa się od ziemii (np. podczas wypadku) cień zostaje w miejscu, tak samo mocny xD Wygląda to przekomicznie. Ale teraz już nie będzie się z czego śmiać, bo rusek to naprawił.

https://gfycat.com/CourageousFaithfulAfricanjacana

- Ładne screeny
głównie akumulacyjny AA, pięknie wygładza krawędzie i sprawie że zrzuty są super-ładne, dodatkowo można robić screeny w podbitej rozdzielczości

-Poprawka efektów cząsteczkowych dla replayów

Kilka innych drobnych pierdół, które pewnie pominąłem i mnóstwo ficzerów na które jeszcze czekamy

#mody #simracing #acleague
RealAKP - Zebrałem ficzerki Shader Patch do sima #assettocorsa dla tych, którzy pogub...

źródło: comment_yulyLBNYXYCFIt5KSO1N1ZxzVWqcHKbQ.jpg

Pobierz
  • 12
@tenbatonik: w nocy jest spadek, w dzień nie powinieneś mieć, czyli lusterka, opony, cienie, AO i inne duperele raczej nie zjadają fpsów. A jak cos to wyłącz w cholerę wszystko a zostaw sobie tylko lusterka do VR, bo to zdecydowanie warto.
@RealAKP świetny post! Choć nie wiem czy to ja jestem taki ułomny, ale mam więcej pytań niż znam odpowiedzi:P Przeszukałem Discorda i podaną stronę. Nigdzie nie znalazłem nic o "nowym trybie trackday". Przewijały się prawdziwe lusterka czy motywy ze światłami, ale na to nie natrafiłem. Nie mogę się doczekać aż napiszesz instrukcję :)
@zdzichu-rychu-7: Dzięki! Tryb trackday normalnie jest dostępny w Content Manager (inna aplikacja od ruskiego deva), natomiast shadermod rozszerza jego funkcjonalność o wspomniane przeze mnie teleportowanie aut w celu zapełnienia toru przed nami, żeby lepiej symulować prawdziwy trackday. Oczywiście Ai teleportuje się w takiej odległości, żebyśmy tego nie widzieli :) Instrukcje postaram się napisać na dniach, zawołam jak coś.
@RealAKP: Przydałoby się ten parametr odległości zmienić, bo np. na prostych na Nordschleife niestety chłopaki po respawnie nie nadążają się napędzić i powodują korki. :)