@wezsepigulke: jeżeli na dole próg jest nie uszkodzony to możliwe, że wymienią samą ćwiartkę, w ASO tego typu naprawy też robią, no a drzwi to wiadomo kompletnie na nowe wymienią
@wezsepigulke: No jak wymienią cały panel zewnętrzny to bez problemu, takie naprawy to nawet na fabryce się robi przed wyjazdem do klienta, więc będzie można powiedzieć, że fura jest jak nowa ( ͡°͜ʖ͡°)
@noitakto: To jest przgrzane poszycie do cwiartki, to da sie wymienic. Cwiartka to cwierc karoseri, a pogieta jest jedynie blacha przygrzana do tej karoseri
@wezsepigulke: a żeby ją wymienić to trzeba ją wyciąć, czy jak? To nie jest jakiś element konstrukcyjny czasem? Ja pytam, bo nie mam pojęcia, a taka wiedza może się kiedyś przydać
@wezsepigulke: pytanie, czy warsztat ma takie możliwości jeśli chodzi o precyzję zgrzania, homologację takiego zgrzewu, no i czy jeżeli coś w jednym miejscu jest dwa razy zgrzewane, to czy to będzie się trzymać tak, jakby z fabryki wyjechało?
@wezsepigulke: a żeby ją wymienić to trzeba ją wyciąć, czy jak? To nie jest jakiś element konstrukcyjny czasem? Ja pytam, bo nie mam pojęcia, a taka wiedza może się kiedyś przydać
@noitakto: Panele zewnętrznę nie przenoszą raczej obciążeń - szkielet samochodu na którym opiera się konstrukcja jest w tym przypadku raczej nie uszkodzony, co do samych zgrzein to po rozwierceniu uszkodzeniu ulega tylko odwiercany panel, po założeniu nowego
@wezsepigulke: dzięki za info! No jo sie nie znom, ja jestem humanista, jak trzeba klocki hamulcowe wymienić to w panice rozglądam się za warsztatem...
Akurat przy wymianie ćwiartki nie da się wszystkiego zgrzać, miejscami też trzeba spawać
@mateusz-bogacki: @noitakto: ale tu żadnej ćwiartki nie trzeba wymieniać. Co wy #!$%@?. Wymienia się samo poszycie błotnika - element zewnętrzny karoserii, przy takim uszkodzeniu reszta jest nienaruszona... Zwykła naprawa blacharska i tyle. Jak wspawują reperaturki w 10 letnich Hondach i Toyotach to jest dobrze, jak ktoś wspawa poszycie to już od razu śmierć w oczach
No a co z tym? Przecież tego elementu nie da się wymienić.
@noitakto: zostanie to zrobione dokladnie tak samo jak sie robi to w fabryce. Tam tez jest zgrzewane i spawane :P
@noitakto: jak blacharz ustawi taki element
@noitakto: Panele zewnętrznę nie przenoszą raczej obciążeń - szkielet samochodu na którym opiera się konstrukcja jest w tym przypadku raczej nie uszkodzony, co do samych zgrzein to po rozwierceniu uszkodzeniu ulega tylko odwiercany panel, po założeniu nowego
@mateusz-bogacki: @noitakto: ale tu żadnej ćwiartki nie trzeba wymieniać. Co wy #!$%@?. Wymienia się samo poszycie błotnika - element zewnętrzny karoserii, przy takim uszkodzeniu reszta jest nienaruszona... Zwykła naprawa blacharska i tyle. Jak wspawują reperaturki w 10 letnich Hondach i Toyotach to jest dobrze, jak ktoś wspawa poszycie to już od razu śmierć w oczach