Wpis z mikrobloga

Mirki z #motoryzacja szukam małego auta do miasta za 10-15k (nie za małego żebym się zmieścił przy 186cm). Auto będzie robiło króciutkie przebiegi typu na zakupy, siłownię czy czasem 10km do pracy więc w benzynie. Rocznie nawet 5tys km nie zrobi. Najlepiej jak najmłodsze rocznikowo i tanie w eksploatacji.
Zastanawiam się nad Suzuki Swift 1.3 z rocznika 07/08 czy może co inne jaką Fiestę?
  • 21
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@sito83: zawsze byłem anty fitowski ale od kiedy mam nie mogę narzekać, idealne auto miejskie, tanie w eksploatacji i zasadniczo bezawaryjne. W tym budżecie to najlepszy wybór na auto miejskie. Corsa za mala, VW zawsze zajeżdżone, Japończyki gniją i wcale tak mało się nie psują
@vargemp: mam 186 i pomykałem Getzem bez problemu. Do tego dochodzi coś co ciężko zdefiniować - fotele. Dla mnie w mk6 są tragiczne na długie trasy. Te w Getzie dają radę.W obu nie ma co prawda trzymania bocznego, ale te w Getzie nawet po 1000km nie powodowały bólu - mk6 nie mogą 150km ujechać.
@vargemp: Sam też robię z 30K, może nawet trochę więcej na rok. Najlepsze fotele do tje pory miałem w Rio no i Optimie :). Ale proponuję wsiąść do Rio UB (MY 12-17), w nowej zresztą jest tak samo (zresztą, w całej grupie Hyundai'a gdzieś od 2006 roku) - WRESZCIE nie muszę odchylać głowy w tył, by dotknąć zagłówka, a sam zagłówek jest regulowany w dwóch płaszczyznach (!), co nie jest wcale
@sito83: dam oliwy do ognia, ale dla mnie Suzuki to bardziej made in India, niż made in Japan - jakoś to biednie wszystko w tym Suzuki wygląda. Rdza, różne problemy z tego wynikające, silniki może nie mają jako tako problemów, ale potrafią czasem polać olejem. Do tego drogie części i długie czasy oczekiwania na nie. To jednak moje zdanie.

Od Swifta wolałbym Punto/Corsę (to konstrukcyjnie te same auta) - te też
@sito83: ogólnie grupa Hyundai'a to w Europie największy azjatycki gracz, większy niż Toyota - mają odpowiednie zaplecze z częściami - czy to oryginalnymi, które polecam, czy to z zamienikami.

Fiat też będzie ok jak mówię, proponuję tylko do Fiata zainstalować PEŁNĄ osłonę silnika, te auta nadal mają problem z pękającymi alternatorami - problem znany od Punto I... w Corsach tego nie ma (inne silniki), ogólnie montaż osłony pod silnik powinna załatwić
@sito83: Peugeot 107 mimo małych wymiarów pomieści nawet facetów po 191 i to bez poczucia klaustrofobii. O benzynie nie wiem nic, ale turbodiesel 1.4 w tak małym aucie ma dobrą dynamikę i niskie spalanie. Tylko trzeba uważać na auta z niewymienianymi filtrami i ogólnie zadbane egzmplarz są warte uwagi. Benzyny trzeba sprawdzić, ale na tego diesla można liczyć.