Wpis z mikrobloga

Elektromirki.
Mam taki silniczek (reszta w komentarzu). Pochodzi z wentylatora i jak pewnie wiecie patrząc na termometr jest on niezbędnie potrzebny bo się przekręcę.
Nie mam pod ręką multimetru a na oko nie chcę strzelać. Padła płytka sterownika i chciałbym spiąć go na krótko ale nie ogarniam w którym miejscu najlepiej się wpiąć. Oba silniki są na 230 więc zastanawia mnie czemu aż tyle kabli tam leci.

#diy #elektronika #elektryka #kiciochpyta
umiarkowany_ekstremista - Elektromirki.
Mam taki silniczek (reszta w komentarzu). Po...

źródło: comment_4aTxPNUwd7jFd5J6zgNbBeI8JSrJaTEn.jpg

Pobierz
  • 14
@umiarkowany_ekstremista: silnik indukcyjny z odczepami na uzwojeniach dla obrotów małych, średnich i dużych, do tego dodatkowy mały silniczek do kręcenia głowicą wentylatora na boki. Sugerowałbym zasilanie wpiąć między to, co z silnika szło do N a jeden z przewodów LOW/MED/HIGH zależnie, jakie chcesz obroty.
@umiarkowany_ekstremista: wszystko się zgadza, te linie normalnie lecą na triak, który zwiera jedną z nich do N zaleznie od włączonej prędkości. Jeśli odetniesz tą linie od płytki i połączysz wprost do N, a drugi, wspólny przewód z silnika będzie wciąż połączony z L, silnik powinien się kręcić. Równie dobrze możesz po prostu wylutowac na PCB triaka i zamiast niego wstawić zworkę między jego anodami.
@Jarek_P: Sprawdziłem bez zmian. Swoją drogą ciekawi mnie uzwojenie silnika bo wypiąłem high i swinga (ale zostawiłem skręcone) a podpiąłem low do N i miałem mniejsze obroty ale swing się kręcił. Czyli przez high poleciało N aż do zamknięcia Swinga. Pewnie nie jest to dziwne ale nie znam się na silnikach. Wychodzi na to że tak jak napisałeś to odczepy a nie osobne uzwojenia i jeżeli zepnę H/M/L do N to