Wpis z mikrobloga

Mireczki auto mi zdechło xD
Pacjent to Peugeot 206 (tak ten #!$%@?), pierwsze objawy to jakby zanik zasięgu w radiu, później odpalił i normalnie przejechał 15 km ale pod koniec radio zgasło całkiem, później zgasł dwa razy i nie miał siły zakręcić rozrusznikiem.
Akumulator jest dosć stary ale nie wiem czy to do końca jego wina. Nie powinien zgasnąć w trakcie jazdy.
Po odpaleniu na kable wróciłem kawałek do domu i silnik sobie pracuje do momentu obciążenia elektryki czyli np. zapaliłem światła i zgasł silnik xD Zaintrygowany tym zjawiskiem sprawdziłem napięcie na aku w czasie pracy silnika a tam #!$%@? 8.5V xD Po przygazowaniu uwaga szalone 10.5V xD Co myślicie, bankowo alternator czy może aku tak #!$%@?, że takie napięcie pokazuje? Podmienić aku z innego auta i posprawdzać czy nie ma sensu i to na pewno alternator?
#elektronika #motoryzacja
  • 13
@bidzej skąd wiesz że alternator trup? Jak akumulator jest stary a ostatnio były upały to jedna czy dwie cele mogły paść i zwarcie robić, wtedy akumulator będzie miał niskie napięcie mimo dobrze działającego alternatora.
@Stefaniak91: nie kupuje się aut na F to po pierwsze
po drugie kupuje się miernik elektryczny za 20 zł i mierzy napięcie jakie daje alternator na akumulator przy włączonym silniku powinno być 14,4- 14,8 V
Jak napięcie jest a prądu w czasie jazdy nie ma lub nie zapala itp to akumulator do wymiany.
Tam gdzie sprzedają akumulatory zrobią gratis test akumulatora specjalnym urządzeniem .
PS.Pisałem że nie kupuje się aut na