Wpis z mikrobloga

Ikarus 266 był Ikarusem serii 200 przeznaczonym do przewozów lokalnych, takim odpowiednikiem naszego Autosana H9. Uzupełniał game modelową w której było wiele modeli miejskich(280, 283, 260, 263 i inne), oraz międzymiastowych i turystycznych(np. 250, 255, 256).
Wyróżniał się zawieszeniem na resorach(większość serii 200 miała pneumatyczne), był krótszy o 29 centymentrów od jego miejskiego odpowiednika, 11 metrowego Ikarusa 260. Zastosowano dobrze znany z innych klasycznych Ikarusów silnik Rába D2156HM6U, nigdy nie montowano w nich innej jednostki napędowej(miejskie Ikarusy 260 i 280 miewały różne silniki, nowocześniejszą Rabę D10, silniki z MAN-a itp.). Specyficzne były też drzwi z przodu, służące do wchodzenia, szeroka harmonijka, jakiej nie stosowano w żadnym innym Ikarusie serii 200. Zostały one tak zaprojektowane, aby ludzie nie pchali się do autobusu, tylko była pojedyńcza kolejka.
Pojazd wszedł do produkcji w 1972 roku i powstało 6681 sztuk, z których ponad 5000 pozostało na Węgrzech, a większość pozostałych sprzedano w NRD. W przeciwieństwie do innych Ikarusów serii 2000 nie był to więc hit eksportowy(ani jeden nie trafił do Polski ani ZSRR), ani nie był też tak długo produkowany jak inne(produkcje zakończono w 1990, a Ikarus 260 i 280 były tłuczone do 2002).
Na skutek krótszej produkcji pojazdu, mimo jego dawnej wielkiej popularności, w przeciwieństwie do innych modeli serii 200 obecnie ten autobus nie jest nigdzie już eksploatowany liniowo, a istniejące egzemplarze są już zabytkami. Ostatni został wycofany z eksploatacji 8 maja 2017 roku, był to Ikarus 266.25 z rocznika 1987 o numerach rejestracyjnych BHR-335 eksploatowany przez przedsiębiorstwo ÉMKK Miskolc.
#komunikacyjneciekawostki #ciekawostki #ikarus #motoryzacja #autobusy
W.....c - Ikarus 266 był Ikarusem serii 200 przeznaczonym do przewozów lokalnych, tak...

źródło: comment_F5ZUhVTbFgksu2OLZ19V077LWxbBJcaT.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz