Wpis z mikrobloga

Przed chwilą dostałem e-maila z Ubisoftu że ktoś zalogował się na moje konto - z Indii. Tylko że widzę w tym dwa dosyć znaczące problemy:
1. Hasło używane na tym koncie wcześniej nie wyciekło, więc możliwe że mamy nowy przeciek, tyle że hasło jest pseudolosowe i istnieje bardzo mała szansa że ktoś inny użył tego samego hasła a samo hasło było użyte tylko do konta Ubisoft/Uplay.
2. Mam na telefonie ustawione uwierzytelnianie dwuskładnikowe (Google Authenticator).

Same e-maile są autentyczne - dostałem identyczny z tego samego adresu gdy się zalogowałem do Uplay'a.

Czy ktoś napotkał się na ten sam problem? Czyżbyśmy mieli do czynienia z wyciekiem danych z Ubisoftu?

#uplay #ubisoft #cybersecurity #cyberbezpieczenstwo
  • 1
  • Odpowiedz
@NjeMjetek też dostaje takie maile - ale rozumiem to tak, że ktoś próbował się zalogować, ale z uwagi na google authenticatora nie udało mu się... dodam jeszcze, że maile te zaczęły do mnie przychodzić po tym, jak musiałem napisać do supportu Ubisoft z prośbą o wyłączenie logowania dwuskładnikowego (zgubiłem kody zapasowe) - całe szczęście, że je włączyłem ponownie :)
  • Odpowiedz