Wpis z mikrobloga

@Wojas81: w układzie chłodniczym jest czujnik zbyt wysokiego ciśnienia, ale nie służy do odcinania sprężarki, a do włączenia wentylatora skraplacza w celu schłodzenia czynnika i obniżenia ciśnienia.

@Aniczulaki: gdy jest gorąco, a samochód nie rozgrzany to klima chodzi i ją odcina czy w ogóle nie startuje? Czy w czasie jazdy z dużymi prędkościami lub po mocnym rozgrzaniu, kiedy włącza się wentylator chłodnicy klima też zaczyna działać? Bo pierwszy strzał z
@Xargo1: być może tylko ja też kiedyś miałem taki przypadek. Po wymianie skraplacza został mi nabity czynnik do układu ale metodą na wagę. Po tym klima działała ale jak temperatura wzrastała na dworze to i klima przestawała chłodzić po upuszczeniu trochę czynnika przez naciśnięcie wentylka klima zaczynała chłodzić znowu. po pewnym czasie zajechałem na serwis klimy i oni wyciągnęli więcej czynnika niż powinno być i facet mówił ze i tak miałem
@Xargo1: Auto nagrzewa się na parkingu od słońca i w tedy klima nie załącza. Jazda w okolicach 80/100km/h przez +/- godzinę czasu nic nie zmienia, jest tak samo, leci ciepłe powietrze. Z rana i wieczorami, chłodzi aż miło.

Początkowo myślałem, ze może faktycznie brak jest czynnika, ale przy wymianie oleju, poinformowałem o tym mechanika, podłączył sprzęt i mówi, ze jest ciśnienie, wychodzi na to, że czynnik jest i układ jest szczelny.
@Aniczulaki: najlepiej spróbuj jak będzie gorąco i klima nie będzie działać, wtedy przyciśnij ten wentylek i obserwuj czy klima się załączyła jeżeli tak to już więcej nie przyciskaj. Albo pojedź do serwisu klimatyzacji i niech oni sprawdzą, jeżeli odciągną wiecej czynnika niż powinno być to być może grosze tylko zapłacisz bo u nich sie płaci za ilość czynnika a ty będziesz miał być może nadmiar a jeżeli to nie bedzie problemem
@Aniczulaki: @Wojas81: Jest mniej inwazyjny sposób na sprawdzenie - jeśli teoria ze zbyt duża ilością czynnik jest prawdziwa, to klima by wystartowała i po chwili się zatrzymała - w klimatyzacji są obiegi o niskim i wysokim ciśnieniu, po włączeniu sprężarka tłoczy czynnik do obiegu wysokiego ciśnienia, który jest upuszczany do obiegu niskiego ciśnienia przez zawór rozprężny / kapilarę dławiącą. Dla czynnika R134a ciśnienia pracy to około 3 bar na niskim
@Aniczulaki: A tak w ogóle co to za auto? Większość aut potrafi zgłosić usterkę np. miganiem jakiejś diody lub wyświetlając odpowiedni komunikat na wyświetlaczu klimatronika, trzeba tylko znać odpowiednią sekwencję klawiszy, by wejść w tryb serwisowy. U brata w jego A4 b5 z poziomu klimatronika sprawdzałem kiedyś na przykład temperaturę na poszczególnych obiegach czy nawet napięcie zasilania sterownika (czyli napięcie ładowania auta)
@Xargo1: Megane III, żadna kontrola się nie zaświeciła, przy przed zakupowej diagnostyce komputerowej jedyny błąd jaki wyskoczył dotyczył wymiany baterii w karcie hands free, także niezwiązany z tematem. Każda klima posiada tryb serwisowy, czy jest to tryb serwisowy odnośnie całego auta?
@Aniczulaki: W starszych autach klimatronik był oddzielnym modułem, który zazwyczaj nie komunikował się z całym autem. Np. w A4 B5 wystarczyło nacisnąć kilka klawiszy naraz (bodajże obieg zamknięty + ogrzewanie szyby przez 5s) i zamiast temperatury pokazywała się tzw. lista banków z pomiarami, wystarczyło strzałkami od temperatury wybrać odpowiedni bank, zatwierdzić innym przyciskiem i pojawiała się wartość danego banku - to mogła być wartość temperatury, ciśnienia, napięcia itp. - bardzo fajny
@Xargo1: zgoda ale jak jest chłodniej na dworze to klima mu działa przestaje działać jak temperatura wzrośnie wiec wcale bym nie stawiał na usterkę klimy tylko coś co powoduje ze klima zostaje odłączona a to może spowodować za duże ciśnienie w układzie spowodowaną tym ze jest za dużo czynnika :)
@Wojas81: Ciśnienie pracy to 15 - 20 bar, ciśnienie postojowe to 5 - 7 i w zależności od temperatury może się wahać do pół bar. Nawet jak jest przeładowany to ciśnienie postojowe nie będzie wyższe niż ciśnienie pracy, więc nie ma opcji, żeby przeładowany układ z tego powodu nie wystartował. Poza tym pytanie do @Aniczulaki - czy jeżeli klima odpali to pracuje normalnie, z pełną wydajnością? Przeładowany układ ma mocno zredukowaną
@Xargo1: Odpaliłem z rana na chłodno i klima działa mocno, czy z pełną wydajnością to ciężko mi powiedzieć. Z kolei po południu jak auto było totalnie nagrzane o dziwo klima również odpaliła i sobie normalnie chłodziła. Już zgłupiałem... A może kwestia akumulatora?