Wpis z mikrobloga

Czołem Mireczki spod tagu #rower

Od dość dawna planuję zakup roweru. Okazuje się, że jest już lipiec. Czas przejść do czynów, bo niedługo nie będzie po co go kupować. Pomożecie?

Szosy się trochę cykam. Pojeździłbym fajnym MTB. W Internecie jest mnóstwo poradników "szpeców", ale przynam, że przebijanie się przez niektóre z nich przytłacza laika (może rzucicie jakimś dobrym źródłem?).

Moje preferencje pokrótce: MTB; cena do 5-6k; wizualnie podbają mi się Treki.
Wzrost: 180.

Na co zwracać uwagę? Gdzie szukać roweru (online (Allegro? Jakieś konkretne sklepy?) lub stacjonarnie Pzn)? Pytanie, którego pewnie nie lubicie - jesteście coś w stanie polecić?

Pobierz
źródło: comment_HGXE6Bpp3PeiMPpqWMtlcmM1MXLGqlUm.jpg
  • 17
@gofr Napewno nie kupuj na allegro, pójdź do jakiegoś autoryzowanego sklepu w twoim mieście i tam wybierz sobie dany egzemplarz, z twoim potencjalnym rowerem musisz stworzyć więź, która poznasz tylko przez dotyk ;)
@gofr:A to przeglądałeś? https://www.1enduro.pl/hardtaile-enduro-trail-do-5500-zl-2018/ To rowery takie bardziej "dzielne" terenowo, zaprojektowane pod kątem zabawy, a nie ścigania się np w maratonach.
Jak kupisz fulla za 6k to prawdopodobnie będzie używany, a koszty obsługi roweru z pełnym zawieszeniem są zawsze większe. A jeśli będzie nowy, to na bardzo ubogim osprzęcie, więc myślę że coś z powyższej listy będzie bardziej rozsądne.
@psikpsik: dzięki za zaoferowanie pomocy. Na pewno dopytam przed zakupem.
Fulla raczej nie chcę. Hardtail brzmi jak plan (przyglądam się bliżej Trek Roscoe 8). Tylko nie wiem czy to dobra dla mnie opcja, zważywszy na fakt, że będę pewnie nierzadko śmigał po ścieżkach rowerowych. XC byłby chyba w tym przypadku lepszym wyborem? Jeśli w ogóle można w ten sposób kategoryzować. Z Cross-Country podoba mi się X-Caliber 8.

@Kiv: True. Pewnie
@gofr: pierwszy dzień jest najgorszy, ale jak uświadomisz sobie, że odpowiedni ubiór = równie przyjemna jazda to dalej jest z górki. No i nic Ci nie zastąpi jazdy po śniegu/lodzie, polecam w slickach XD dupa śmiesznie ucieka :)
@gofr: jak masz budżet 5-6k, to zaproponuję Ci GT Avalanche Elite albo Expert, a resztę kasy przeznaczyć na dobry ciuch, kask i wyjazdy tymże rowerem :) Ujeżdżam wersję Elite i jest aż nadto wystarczająca nawet w konkretniejsze góry.
@dudi_: prezentuję się najs. Do Experta warto dorzucić? Różnice chyba nie są sporte (e.g. upgrade przerzutki z tyłu, pozbycie się przedniej, amortyzator ROCKSHOX SILVER).

@Kapa3991: Dzięki. Niestety, według strony producenta jest tylko jeden dystrybutor Marin w WLKP i brak Nail Trail :/

@psikpsik: @simun: @dudi_:
Dzwoniłem dziś do kilku sklepów i okazuje się, że Roscoe wyprzedane, niewiadomo kiedy pojawią się w sklepach ponownie. Myślę, czy nie byłoby
@gofr: Sprawa wygląda w dużym uproszczeniu tak, że większe koło prościej przetacza się przez przeszkody, ale rower ogólnie jest mniej mobilny. Rower z mniejszym kołem będzie lepiej skręcać, ale bardziej Cie wytrzepie na wertepach. Większe koło ciężej rozpędzić, ale z kolei lepiej utrzymuje prędkość. Ja uważam, że 29" jest lepsze dla kogoś kto zaczyna jeździć, dużo trudniej o błąd. Jeździłem na duuużej ilości 29, bo testuje rowery dla magazynu bikeboard, swój
@simun: znalazłem wątek na Reddit, w którym jako główną i zauważalną różnicę wskazują właśnie widelec (wątek sprzed 2 lat - https://www.reddit.com/r/MTB/comments/3yyoiz/thoughts_on_trek_xcaliber_8_and_9/). W edycji 2018 w obu wersjach jest sprężyna gazowa, więc plus dla Treka. W Polszy skok w cenie między 8 a 9 to 1800 PLN, co przy tak niewielu różnicach, dla laika wydaje się być przesadą (chyba, że ta "sprężyna Solo Air" jest warta aż takiej ceny + opony z
Do Experta warto dorzucić? Różnice chyba nie są sporte (e.g. upgrade przerzutki z tyłu, pozbycie się przedniej, amortyzator ROCKSHOX SILVER).


@gofr: IMO nie. Elite ma powietrznego, równie dobrego Suntoura. Jedyny minus, to suport na kwadrat, ale szczerze? Żaden to minus, przy zwykłym jeżdżeniu nie zauważysz różnicy, a zawsze możesz wymienić korbę z suportem jak najdzie Cię taka potrzeba (korba deore + wkład wyjdzie ~300zł, z tego co pamiętam). Przerzutka z tyłu