Wpis z mikrobloga

Mirki jest ktos w stanie z tagu #podrozujzwykopem wyjasnic mi na czym polega fenomen Brna (Czechy)?

Mianowicie na ulicach wlasciwie nie uswiadczy sie starych aut - ma sie do czynienia z autami nowymi, drogimi lub starszymi, ale doinwestowanymi. Rzadko mozna dojrzec jakies starsze, 'zwykle' auto - ale za to bardzo latwo jest spotkac stare, rozwalajace sie srodki transportu miejskiego, ktore w Polsce juz dawno nie jezdza.

W zwiazku z tym zaintrygowalo mnie jaki profil ludzi zyje w Brnie, skad czerpia takie pieniadze przy relatywnie biednym miescie. Jak wyglada gospodarka tutaj?

#przemyslenia #pytanie #brno #czechy
  • 9
@instinCtoriginal: Nie znam się ani na przemyśle, ani na gospodarce, ani na autobusach.
Byłem natomiast setki razy w Czechach (choć nigdy w Brnie).

Nie znam się, to się wypowiem.
W Czechach hokej jest niemal religią, a Kometa BRNO od dwóch sezonów nie ma sobie równych w czeskiej, hokejowej eskstralidze.
@instinCtoriginal Tabor komunikacji miejskiej w Brnie jest całkiem ok. Po prostu nie mają ciśnienia na bezsensowną wymianę pojazdów i kasowanie tego co jeszcze jest w porządku, więc jeździ trochę Karos, jakieś Tatry czy Skody. Nie sądzę żeby oceniając po tym można było powiedzieć, że to miasto jest stosunkowo biedne. W Budapeszcie na przykład wciąż jeżdżą Ikarusy (jako autobusy i trolejbusy), wśród tramwajów można spotkać stare wagony GANZ. Budapeszt biedny jednak nie jest.
@instinCtoriginal: Ciężko powiedzieć z czego to wynika, ale wydaje mi się że jest tam mniej januszerki jeżeli chodzi o samochody. Czesi mają mniejszy zmysł do biznesu i kombinowania niż polacy. Mają ulgi podatkowe na zakup samochodu przy działalności gospodarczej. Sporo samochodów jest na firmę. Samochody są też nieco tańsze. Co do komunikacji miejskiej to się nie wypowiem bo korzystałem sporadycznie. Pamiętam że nie było z nią jakiś problemów. IHMO dla mnie