Wpis z mikrobloga

Mirki, chciałbym usunąć z mojej strony ( #wordpress ) JS i CSS który blokuje renderowanie. Oczywiście nie jestem programistą, więc raczej szukam wtyczki która zrobi to za mnie. Przetestowałem już kilka rozwiązań i pagespeed insights ciągle pokazuje, że jest z tym problem.
Macie jakieś sprawdzone rozwiązania?
#seo #pytanie #pytaniedoeksperta i #webdev bo wy się chłopaki znacie na rzeczy.
  • 19
@Roszp: spróbuj speed booster, u mnie pomogło lecz częściowo :) jeśli przeniosę wszystkie skrypty jsowe i css do stopki to strona na 1s wczytuje sie rozsypana by po tej sekundzie wszystko wczytało się prawidłowo
@Krall: ło panie! Żebym jeszcze potrafił te wyniki zinterpretować. Ogarnąłem, że trzeba włączyć tryb slow i wydaje mi się, że jest nieźle. Od strony UX z całą pewnością. Co ma znaczenie w pozycjonowaniu?
@matixrr: I jest dla użytkowników, ale jeśli nie zmieniając frontendu mogę poprawić szybkość działania strony, która jest jednym z kluczowych czynników przy pozycjonowaniu, to dlaczego mam tego nie zrobić?
@Roszp: wystarczy, że jest na zielono, a dalej to sztuka dla sztuki. Poza tym, przeanalizuj sobie niektóre hasła (o naprawdę dużej konkurencji) to zobaczysz, ze w TOPie siedzą strony z wynikiem 30/100 na czerwono i mają to w tyłku.
@matixrr: @Roszp: Nie zgodzę się z tym że pagespeed to sztuka dla sztuki. Z jedną z moich stron miałem taką sytuację, że byłem w TOP2, na jedną frazę - konkretna, specjalistyczna fraza. Wystarczyło że poprawiłem pagespeed (tak żeby był lepszy niż TOP1 z którym konkuruje) i wpadłem już na stałe w TOP1.
@Gryczek: bo to zależy co się poprawia i jaki ma się wynik na starcie. Można poprawić 3 rzeczy i nic to nie da, a można zmienić serwer poprawiając szybkość ładowania strony i już można mieć skok w pozycjach. Sztuka dla sztuki to chodziło mi o wbijanie 100/100 w niektórych przypadkach.