Jestem zupełnie zielony w branży IT. Nie szukam porad jak stać się programistą 15k ani nic z tych rzeczy. Zajmuję się zupełnie inną dziedziną i chcę ją kontynuować. Jednakże moje zainteresowania dotykają również w pewnej mierze smart contractów. Tu zaczyna się problem. Czuję, że nie będę mógł się w tym kierunku rozwijać, jeśli nie zacznę ogarniać jak to wszystko działa od strony technicznej. Wiem już, że smart contracty pisane są przy użyciu języka Solidity. Wydaje mi się jednak, że nauka tego języka byłaby chyba niczym zaczynanie książki od środka i nie ogarnąłbym tego bez jakichś podstaw. I tutaj proszę Was o poradę - czy moglibyście mi, zupełnemu laikowi, wskazać jaką drogę powinienem przejść, aby smart contracty stały się dla mnie materią zrozumiałą? Od czego zacząć, co zrobić następnie?
@ceo2 Solidyty jeśli mowa to tylko smart contracty na Ethereum. Są inne krypto które oferują tworzenie smart contractow w bardziej popularnych językach programowania, np NEO. JavaScript także np w przypadku Liska (jeśli kiedyś ukończa te core i będzie możliwość tworzenia dapsow). Kup sobie jakis w miarę ogarnięty kurs na Udemy, jest tego sporo. Wiele Ci to wyjaśni.
@Japoniec: Dobra, czyli rozumiem, że nie musi to być koniecznie Solidity. Ale w takim razie czy nauka NEO lub Javascript to dobry ruch na początek? Czy są to języki zbyt skomplikowane i powinienem nauczyć się podstaw na czymś prostszym a potem do tego przejść?
@ceo2 NEO to krypto, do tworzenia smart contractow można używać języków : Wsparcie dla Javy / Kotlin, .NET C # / VB, JavaScript / HtmlScript, Python, Go
Z tego co piszą, a na jakim to poziomie jest to musisz sam zajrzeć, dawno nie patrzyłem na NEO. Bez nauki programowania się nie obejdzie, nie ważne w jakim języku.
NEO to krypto, do tworzenia smart contractow można używać języków : Wsparcie dla Javy / Kotlin, .NET C # / VB, JavaScript / HtmlScript, Python, Go
Z tego co piszą, a na jakim to poziomie jest to musisz sam zajrzeć, dawno nie patrzyłem na NEO.