Wpis z mikrobloga

@sto0osik: treść prawidłowa, forma woła o wizytę u psychiatry. A co najmniej zdanie psychotestow ponownie.
Tak, piesi powinni uważać na przejściach, bo jak się #!$%@? przed nawet Tico to mogą zostać na wózku. Ale kierowcy przed przejsciami powinni zwalniać. Zawsze 100 metrów od pasów mam te 30kmh na blacie by w razie czego jebnac w hamulec, nie zabić nikogo, a co najmniej #!$%@? jak mi się #!$%@?

Myślenie w kategorii "ooo
gościu z tira ma rację. Coraz więcej ludzi pcha się przed samochody na przejściu dla pieszych i udają kozaka, a ciężarówka nie zatrzyma się raczej tak szybko jak samochód osobowy.


@Kaplanka Wiesz, że droga hamowania bezpośrednio nie zależy od masy? Kwestia utrzymywania układu hamulcowego w dobrym stanie i umiejętnej jazdy.
@Retropx Koleżance u góry chyba chodziło o drogę hamowania. Przecież żeby pieszy był w ślepej strefie to musi być praktycznie tuż pod i kwestia tak szybkiego domniemanego zatrzymywania sie nie ma wpływu. Więc odnoś się do tego co piszę.
Ale skoro to poruszyłeś, to poza ślepą strefą tirowiec ma raczej lepszą widoczność i łatwiej bd mu dostrzec pieszego.
@sto0osik tylko ja jako pieszy na pasach przepuszczam ciężarówki i autobusy? Zatrzymanie takiego kolosa po pierwsze nie jest łatwe, a po drugie kierowcy tracą dużo czasu i paliwa na tak blachy manewr.
Jako pieszy wolę stracić 2 sekundy niż marnować komuś minuty czasu. Taki autobus np przez kilka tachich zatrzymań na pasach może się spóźnić na przystanek przez co ktoś może nie zdążyć na rozmowę o pracę.
@TymRazemNieBedeBordo: i tu robisz blad bo jadac powoli zachecasz pieszego zeby wlazl na pasy o czym moze nie wiedziec kierowca tira ze wschodu za toba i jak mu nagle sie zatrzymasz to moze niewyrobic z 40 tonami ladunku i bedziesz miec pieszego na masce i sumieniu. pamietaj ze przepisy przepisami ale tu jest polska i trzeba to brac pod uwage
droga hamowania zależy bezpośrednio od masy, sprawności układu hamulcowego, jakości i wieku opon, rodzaju nawierzchni, warunków pogodowych i czasu reakcji kierowcy.


@eragonn14 To pokaż mi wzór uwzględniajacy masę w drodze hamowania.
Nieprawidłowego rozkładu masy nie biorę pod uwagę. Podobnie jak roli masy we współczynniku tarcia, gdyż w stosunku do osobówki jest to niewielka różnica.