Wpis z mikrobloga

Hej, prowadzę kampanię Lost Mine of Phandelver ze starter setu DnD 5ed i zastanawiam się nad wprowadzeniem kilku magicznych przedmiotów dla moich graczy - 2 lvl Dwarf Cleric, 2 lvl Human Fighter, 2 lvl Halfling Rogue. Co mogę im dać żeby poczuli, że ich ekwipunek staje się coraz lepszy, ale jednak żeby nie byli przepakowani jak na początek kampanii. Patrzę na listę magicznych przedmiotów na dndbeyond.com i myślę, że po jednym uncommon przedmiocie powinno być ok. Macie jakieś pomysły, sprawdzone przedmioty?
#rpg #dnd #dungeonsanddragons #gryfabularne
  • 6
@d_robak: uncommon przedmioty spokojnie rozjadą ci do zera balans kampanii na tym poziomie. LMoP nie ma w ogóle swoich przedmiotów porozrzucanych gdzieś w rozsądnych miejscach?

Jak koniecznie chcesz dać im coś magicznego, to jeśli zależy ci na zachowaniu sensownego poziomu trudności, to musi być to coś bezużytecznego/fabularnego/sytuacyjnego. Jakaś samoczyszcząca się zbroja, niegasnący świecący kamyk albo coś.

5e kiepsko nadaje się do hojnego rozdawania magicznych przedmiotów. Teraz prowadzę kampanię, w której party
@jtank: @swerve: głównie takie przedmioty miałem na myśli np. Bag of Holding. Moi gracze pierwsze co zrobili po dostaniu się do miasta to ruszyli na zakupy do sklepu przyzwyczajeni z ulepszania ekwipunku w stylu World of Warcraft czy Diablo, gdzie sypie się tego z mobów na potęgę. Chcę trochę zaspokoić ich głód w tej kwestii.
@d_robak: no to 5e jest fatalnym wyborem przy takich przyzwyczajeniach. A bag of holding to wbrew pozorom potężny przedmiot, który praktycznie rozwiązuje wszelkie kwestie logistyczne związane z transportem ekwiupunku, skarbów itd.

Jak gracze chcą ulepszyć ekwipunek to niech ufundują komuś w drużynie lepszą (niemagiczną) zbroję.

Jeśli musisz mieć sklepik z magicznymi przedmiotami, możesz w ostateczności użyć tego https://drive.google.com/file/d/0B8XAiXpOfz9cMWt1RTBicmpmUDg/view?usp=sharing ale gwarantuję, że w ciągu paru poziomów będziesz musiał się gimnastykować z encounterami
Macie jakieś pomysły, sprawdzone przedmioty?


@d_robak: Eliksiry, nawet te mocniejsze. Mają tę zaletę że są jednorazowe więc nie zakłócą balansu.
Ewentualnie przedmioty które trzeba ładować - Czaszka lisa która po umieszczeniu w środku paznokcia trupa, wątroby dzika i odchodów nietoperza przyzwie na kilka rund nieumarłego lisa. Znalezienie "paliwa" będzie czasochłonne i łatwo będziesz mógł je utrudnić jak gracze będą nadużywali przedmiotu. Zawsze też może przywołać coś mocniejszego, coś czego właściciel nie