Wpis z mikrobloga

@wojuturek: Możesz zmieniać biegi synchronizując obroty. W górę w miarę łatwe to jest, w dół trochę ciężej. Jakie auto? Bardzo możliwe (jeśli masz sprzęgło hydrauliczne) że uciekła Ci część płynu i dolanie płynu powinno pozwolić Ci się doturlać do jakiegoś mechanika, który ogarnie wyciek.
@wojuturek: Ok, widzę że prawdopodobnie masz połączony układ hamulcowy i sprzęgła... więc nie wiem czy majstrowanie na czuja jest dobrym pomysłem. Nie świeci Ci się błąd hamulca przy okazji?

P.S. Dosyć skromnie z informacjami temat Twojego auta w internetach, więc faktycznie lepiej poczekać na kogoś kto się na Oplach zna.
@wojuturek: Albo płyn uciekł albo docisk sprzęgła poszedł papa. Możesz zmieniać biegi wyrzucając bieg na luz, a potem lekko trzymając go w pozycji do innego biegu i regulując obroty dodawaniem gazu. W momencie wyrównania się obrotów wałka napędzającego z napędowym bieg powinien sam wskoczyć. Da Ci to możliwość dojechania do swojego miasta. W przypadku konieczności zatrzymania się trzeba wybić bieg, wyłączyć silnik i wbić 1. Uruchamiasz silnik i od razu jedziesz.
@wojuturek: Sądzę, że po 4 godzinach już ogarnąłeś, ale właśnie to co kolega wyżej pytał, czy Ci się nie świeci błąd hamulca bo często jest wspólny płyn dla wspomagania sprzęgła i hamulcowy. Jednak może być osobny, nie wiem jak to jest akurat u Ciebie.