Wpis z mikrobloga

#kia #ceed #cee'd #samochody #obd2 #troubleshooting

może ktoś borykał się z podobnym problemem.
P0172
Pierwszy raz check engine zaświecił się dzień po zakupie auta - po zatankowaniu do odbicia pistoletu. Widać to na pierwszym screenie z odczytu OBD car doctor. Jest to pierwsze wystąpienie po prawie 22 tys. km. Spytałem o to poprzedniego właściciela to dowiedziałem się, że check engine zaświecił mu się raz po zatankowaniu kiepskiego paliwa. (co by się zgadzało bo przejechał tym autem około 23 tys. km). Wyjeździłem paliwo do zapalenia rezerwy i zalałem do pełna na Orlenie. Check zaświecił się dosyć szybko. Pomyślałem że to może wina za mocnego dokręcenie korka wlewu paliwa. Błąd usunąłem i dosyć szybko znów się pojawił. Po kolejnym wyjeżdżeniu baku i kolejnym tankowaniu do pełna znów się zaświecił, a potem dopiero po przeszło 600km. Wygląda na to, że to nie wina kiepskiej jakości paliwa.
Miał ktoś podobny problem?
Zastanawiam się czy to nie problem z EVAP, może ktoś da radę odszyfrować "test results" z ostatnich screenów?
Znalazłem coś takiego:
http://kia.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=257396
Jak sobie sam nie poradzę to wybiorę się z tym do mechanika ale boje się diagnoz jak we wpisie z forum "Mieszanka za bogata (Rząd 1)".
Kia cee'd 2007 SW
1.6 Pb 122KM

http://static.pokazywarka.pl/u/e/u/8ac242ae58de4d64e552211b9457cdd9_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/6/b/t/720b89a32fe5b1948c11ddcac9d032e8_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/5/z/o/29b33c03a40ce3c1d5dde3921e5fe439_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/1/q/j/25ce37e91557e93559196798429632eb_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/4/z/d/4c8f9d9e80908cee25b116eb130737bd_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/d/3/d/0d039d5014bcf66af649f5cf0094fda8_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/d/e/k/c17aeca586c55d040173525be5c5b8f9_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/e/a/v/c29a8b803fe3a358298282e790d8e18d_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/w/e/w/68c2b0333aa320bbddc6e00e0cb581ee_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/d/3/c/0d27780142cbf73c09782ac5b463f405_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/t/5/6/adddba8bc0311ce3ae7391825f84f051_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/b/x/3/0b216f39f6b6adebe90496e553bddeab_orig.jpg

http://static.pokazywarka.pl/n/x/d/5f8d79e05e80630796d53cac61c09a8f_orig.jpg
  • 8
  • Odpowiedz
Jak dzień po zakupie, to trzeba zgłosić się do sprzedającego. Zapewne wyczyścił kody, pozbył się i się cieszy. Sprawdzałeś kiedy były kasowane kody błędu? Jest licznik kilometrów od ostatniego kasowania
  • Odpowiedz
@funny_like_a_bunny: Wymień filtr paliwa i powietrza, koszt paru zł, a i tak się to robi. Sprawdziłbym też przewody paliwowe. Za bogata znaczy że prawdopodobnie za mało powietrza jest. Może też pompować za dużo paliwa.

Nie dobijaj do rezerwy, bo pompujesz wtedy do silnika syfy.

Przyjrzyj się też pracy pompy paliwa. Torque rysuje ładne wykresy.

Jeszcze tu zerknij: http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=8111

PS. unikaj stacji będących kiedyś Bliską. Słyszałem wiele złego na ich temat, a
  • Odpowiedz
Kolego mam ten sam problem czy znalazłeś może przyczynę ja wymieniłem obie sondy auto bylo u kilku mechaników i nadal check swieci spaliny mam w normie ale kod błędu to zbyt bogata mieszanka rząd 1
Mam kie ceed sw 2010 rok 1.4 90kw
  • Odpowiedz
@funny_like_a_bunny: Kolego mam ten sam problem czy znalazłeś może przyczynę ja wymieniłem obie sondy auto bylo u kilku mechaników i nadal check swieci spaliny mam w normie ale kod błędu to zbyt bogata mieszanka rząd 1
Mam kie ceed sw 2010 rok 1.4 90kw
  • Odpowiedz