Wpis z mikrobloga

Mam arcy genialny pomysł!
Tym razem nie ściemniam, bo jest na to ogromna potrzeba!
Problem jest taki że każdy zdalny pulpit ma jakąś wadę:
- Nomachine NX: Działa arcy genialnie po LTE, lecz po co dawali domyślne szyfrowanie, skoro w sieci lokalnej jego brak przyspieszyłby transkodowanie pulpitu w grach?
Do tego są problemy na starszych Windowsach niż 7, zaś najlepiej to Linux go ogarnia.
Wadą jest też to że trochę za wiele waży, więc w systemach wbudowanych też odpada.
- Remote Destkop / RDP: Otwarty klon na #linux / #bsd jest naprawdę spoko, dość lekki i wydajny w prostych aplikacjach, lecz jak chcesz się zabrać za #grafikakomputerowa to zapomnij o nim po za siecią lokalną, do tego są niezłe jaja z GPU na Windowsach.
- Citrix : Już nie taki chwalony w środowiskach korporacyjnych, lecz swego czasu najlepsza alternatywa dla RDP, oraz GPU działa, lecz niestety jest zamknięty (obecnie wypierany przez NXa).
- TightVNC: lekki i mało zajmuje po instalacji, jest dość stabilny, lecz mocno niewydajny nawet na LANie.
- UltraVNC: To samo, ale na LANie lub szybkim internecie światłowodowym działa dość dobrze w aplikacjach graficznych, o ile masz mocniejsze CPU niż w przypadku NXa i sporo pakietów ciągnie.
Do tego nie jest tak dobrze zoptymalizowany jak TightVNC, przez co są różne dziwaczne bugi.

Tak więc myślę sobie że możemy połączyć szybkie i lekkie renderowanie z NXa, Oraz dopracowany interfejs z TightVNC. Dzięki czemu powstałby doskonały zdalny pulpit dla każdego z każdym systemem ( ͡ ͜ʖ ͡)
Może ktoś jest chętny aby pomóc stworzyć taki projekt? ( ͡º ͜ʖ͡º)
Nie ogarniam za bardzo programowania, lecz mniej więcej wiem jakby miało to działać.

  • 24
  • Odpowiedz
@time0ut: @AdireQ: Prawdziwy i końcowy cel implementacji NXa jest nie tylko taki że zdalne pulpity będą lepsze, ale także streamowanie ich na VR stanie się bajecznie proste (nie na darmo tworzono Viewery tego protokołu na Cardboard).
majsterV2 - @time0ut: @AdireQ: Prawdziwy i końcowy cel implementacji NXa jest nie tyl...
  • Odpowiedz