Wpis z mikrobloga

Mirki alfa romeo 156 po 2003 roku a wiec II. Najlepiej w mocniejszej wersji 1.9 JTD.

Dobry pomysl czy mnie #!$%@?? Ktos ma i podzieli sie kosztami eksplatacji? Tym co mowia ze alfa na lawete i pedalska to z gory dziekuje. Tym co mowia ze alfa sie nie psuje tez podziekuje.
Warto zaznaczyc ze aktualnie jezdze audi a4 ktora sie w ogole nie psuje i malo pali. No ale wymienilbym, tak juz mam ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#alfaromeo #alfaholicy
  • 14
  • Odpowiedz
@PtactwaWiele: Dobry, dobry :) Byle nie za dużo elektroniki, ale końcówka produkcji to już bardzo porządne auta.

Tym co mowia ze alfa sie nie psuje tez podziekuje.


A co Ci mam powiedzieć? Każde auto się psuje, ale Alfy od 156 po lifcie właśnie nie odstają zupełnie od konkurencji - ani jakością, ani kosztami utrzymania. Auta w zakupie stosunkowo niedrogie (nie licząc "super perełek" od alfaholików po 15-20k), a części używanych od
  • Odpowiedz
@PtactwaWiele: Jeśli chodzi o 156 to bym jej nie brał ze względu na wszędzie panującą rdzę...
Sama jednostka 1.9JTD jest wg mnie mega, tylko osprzęt jakiś taki z dupy.
Jeśli znajdziesz zadbaną sztukę, która będzie miała ogarniętą elektrykę przy akumulatorze i nie będzie tam sajgonu z kablami to będziesz szczęśliwy z użytkowania i przyjemności z jazdy Alfą :)
  • Odpowiedz
@arcypatelniagrozy: Proste ( ͡° ͜ʖ ͡°) Co prawda też w nią trochę włożysz (wielowahacz jest drogi w utryzmaniu, osprzęt silnika też może boleć), ale to nadal tańsza zabawa niż z niejednym niemieckim autem w podobnej klasie i roczniku XD
  • Odpowiedz
@Funky666: ja swoja kupilem za 17tys bo rozrzad do wymiany i serwis olejowy z filtrami, ale to sie praktycznie zawsze wymienia jak sie "nowe" auto kupuje ,a gosciu sie musial pozbyc auta. No i autentyczny ogromny przebieg 250 tys. z ktorego duzo ludzi sie smieje bo przeciez 12 letni diesel powinien miec 150 tys i jezdzony do kosciola :D turbina w swietnym stanie tylko male drobiazgi do roboty np. Plastik pekniety
  • Odpowiedz
@arcypatelniagrozy: No i zajebiście, to jest normalna cena, zresztą 8V w welurach to i za 14-15k znajdziesz. Ja dałem 2 lata temu 22k, ale za dość wysoką wersję, no i u handlarza (prosto z Belgii, przebieg 183k sprawdzony u źródła). Dzisiaj taką można spokojnie za niecałe 20k wyhaczyć, a na grupach alkoholickich widuję po 24-27k dużo gorsze xD
  • Odpowiedz
@arcypatelniagrozy: No to git :) Zresztą 8V spokojnie można ukręcić na 140-150 koni, a widziałem robione na 170 i podobno wytrzymują bez problemu (o ile się nie jeździ jak debil), bo skrzynia i sprzęgło są takie same jak w 16V ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@PtactwaWiele: Od roku śmigam Alfą 156 i prawdopodobnie gdybym miał kupić jeszcze raz to wybrałbym właśnie Audi A4 B6. Tak jak poprzednicy pisali - zwracaj szczególną uwagę na rudą (progi, podłoga, nadkola) oraz stan zawieszenia. Bolączką tego modelu jest jak dla mnie też kiepsko poskładane wnętrze, chociaż jakość użytych materiałów, zwłaszcza po pełnym lifcie jest naprawdę na dobrym poziomie.
  • Odpowiedz
  • 1
zawiecha slaba, czeste problemy z korozja i to chyba na tyle z minusów. Za to na plus mozna zaliczyc wygode, prowadzenie, wyglad oraz oprocz tego zawieszenia stosunkowo niska awaryjnosc
  • Odpowiedz