Wpis z mikrobloga

Mirki mam pytanie jak były mrozy to zamarzla mi odma i auto zaczęło kopcic i spalać olej. Wymieniłem odme przegonilem auto i już nie kopcil. Teraz jak jeżdżę tak do 3.5tys obr to auto spoko chodzi, ale jak go wyżej wkrece to kopci na niebiesko i czuć spalony olej, i tu jest pytanie co mogło paść uszczelniacze na zaworach czy pierścienie lub też go spróbować jeszcze przegonic bo może jest olej w wydechu? Z góry dzięki za pomoc
BMW e90 2.0i silnik n46b20b
#motoryzacja #pytanie #bmw
  • 8
@Headmayster: warto byłoby sprawdzić, czy wszystkie przewody odpowietrzenia są drożne, na przykład ten przy bagnecie.
Mogą być uszczelniacze, ale to wtedy puszczałaby "bąka" po odpaleniu, przy ruszaniu ze świateł (olej spływa po trzonkach zaworów).
Sprawdź, czy po odkręceniu korka masz duży przedmuch - każdy silnik jakiś minimalny ma, ale jak czujesz że mocno "wieje", to mogą być pierścienie, albo właśnie niedrożność odpowietrzenia, czasem się robi gdzieś "skrzep" przy którejś rurce.
@fiszifiszi: 2005 rok, jest czujnik poziomu oleju jeżdżę tak już miesiąc wszystko jest ok tylko jak przekroczy 3.5tys obr to zaczyna kopcic. Oleju ubywa tak jak przed awarią, płyn też jest. Myślę żeby go przepalowac by olej się wypalił może gdzieś na katalizatorah się zbiera. Po wymianie odmy kopcil bo olej był w wydechu więc go przegonilem i przestało do czasu.. PS. robie mało km dziennie max 15 może przez to?