Wpis z mikrobloga

Mireczki od #unity3d, nie wiem co googlować, żeby załapać jak to rozgryźć.
Robię itemki przez scriptable object ze stałymi stami, ale chcę, żeby część z nich wprowadzała zupełnie nowe mechaniki strzelenia(jakieś multishoty, inny tor lotu pocisków), jak mogę dodać to przez scriptable?
Dodatkowa zmienna na skrypty, które będą dodawały inne mechaniki?
  • 2
@Motloch:

Możesz przykładowo stworzyć typ bazowy dziedziczący po scriptable object, z metodami abstrakcyjnymi, a potem w konkretnym efekcie broni wypełniać abstrakty konkretną implementacją (wiadomo dziedzicząc po tej klasie - a nie bazowym SO).

Powiedzmy, że bazowy typ to będzie "WeaponEffect", a konkretne implementacje to np. "PistolEffect", "ShotgunEffect" itd.

Potem w skrypcie broni umieszczasz atrybut WeaponEffect i w zależności czy wrzucisz tam SO "PistolEffect" czy "ShotgunEffect" to broń będzie inaczej strzelała.