Wpis z mikrobloga

@mercator: Może nie osobiście ale kolega z pracy miał taki wynalazek - skończyło się na rozstroju nerwowym i szybkiej sprzedaży auta. Tak w skrócie - auto sprowadził osobiście, I właściciel w Niemczech, serwisowany w ASO. Pojeździł chwilę i padła uszczelka pod głowicą. Zrobili mu to, pojeździł chwilę - dalej problem. Okazało się że głowica ma mikropęknięcia - wymiana silnika. Omijać z daleka.
@mercator Twinport to Z16XEP, mam u siebie, zrobione koło 30k na gazie i zero problemów. Jedynie co to kontrola luzów zaworowych co rok w moim przypadku. Jak na razie kontrola, szklanki nie były ruszane
@mercator Sporo się orientowałem przed zakupem, wiem że silniki są wrażliwe, trzeba po prostu uważać na gniazda zaworowe i pilnować tych szklanek. Jeżeli chodzi o wyżej wypisana sytuację, w każdym silniku może się wypalić UPG i mogą się dziać cyrki, każdy silnik można zagrzać.
@mercator Jest wersja Z16XE1 bodajże, z głowicą przystosowana do LPG, ale jest strasznie rzadko spotykana. Najważniejsze to trafić zdrowy silnik, założyć porządna instalacje i dbać. 50-100zl co 10kkm za kontrola luzów zaworowych to nie jest dużo.