Wpis z mikrobloga

SPOSTRZEŻENIA DO FILMU PODKOMISJI 11.04.2018
CZĘŚĆ 5/5

18) o katastrofie przesądziło najprawdopodobniej zniszczenie klapy zaskrzydłowej lewego skrzydła, co uniemożliwiło zrównoważenie siły nośnej i doprowadziło do obrotu samolotu na lewe skrzydło
Jeszcze rok temu samolot się nie obracał, więc jest jakiś postęp.

19) badania podkomisji wykazały, że moment przechylający wynikający z odcięcia końcówki skrzydła można zrównoważyć wprowadzając go w ślizg na prawe skrzydło
Ale nie przy smoleńskiej prędkości i kątach natarcia.

20) Symulacja szuladzińskiego
Dlaczego ten samolot spada pionowo na glebę. A co z 280km/h prędkości postępowej?

21) przy tak niewielkiej ilości paliwa
Jakieś 11 ton. W miejscu rzekomego wybuchu znajduje się zbiornik paliwa nr 4, opróżniany jako ostatni i stosowany jako balastowy. Dzień wcześniej zatankowano go do pełna (tj. 6 ton) i najprawdopodobniej w chwili katastrofy był pełny. Zaraz za nim, też w centropłacie znajduje się jeszcze zbiornik nr 1 do którego zatankowano 3,3 t i prawdopodobnie tyle też było w chwili zderzenia z ziemią, bo najpierw wypracowuje się paliwo ze skrzydeł. To by było na tyle, jeśli chodzi o niewielką ilość paliwa.

22) część rufowa samolotu
A co to statek jest? Samolot ma ogon a nie rufę.

23) ciała zaczęły wypadać jeszcze przed przyziemieniem
Pierwsze ciała znajdowały się blisko drzwi wbitych w ziemię, a więc tam, gdzie kadłub uderzył o ziemię (patrz CZ 1/5) Jeden fragment ciała znajdował się kawałek wcześniej, obok bruzdy po lewym skrzydle.

24) obrażenia ciał pozbawionych całkowicie ubrań
Częste w wypadkach lotniczych i w ogóle komunikacyjnych

25) szczątki rozrzucane we wszystkich kierunkach
tylko dlaczego pole szczątków jest takie wąskie?

26) loki powybuchowe
Wcześniej Binienda dowodził, że po uderzeniu w aluminiowy element nie rozpada się on, tylko wygina i na dowód pokazywał właśnie takie loki, które są teraz dowodem na wybuch:

27) zniszczenia slotów
Będące skutkiem koszenia drzew i gałęzi po drodze

28) brak krateru po uderzeniu w miękki grunt ponad 70 tonowego samolotu
78 tonowego. Są dwie bruzdy. Artymowicz liczył siłę uderzenia, nacisk na grunt i wyszło mu wg. różnych metod 12-30cm głębokości takiego krateru.

#smolensk #umowionysmolensk
umowionyznaksygnal - SPOSTRZEŻENIA DO FILMU PODKOMISJI 11.04.2018
CZĘŚĆ 5/5

18) o...

źródło: comment_n4K5iKHLAEzmqIlPS0WvWg5LRbJyVbHX.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz