Wpis z mikrobloga

@hrumque: bo też chciałem zacząć, pojęcie ogólnie o elektronice minimalne mam, natomiast dorwałem taki filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=VDLwauV24jA
i jako że mój oryginalny kontroler szlak trafił (ułamał się bolec centrujący koło) to mam chętke wymienić go na to:
https://www.banggood.com/New-Version-AUSTAR-AX5-3CH-2_4G-Transmitter-With-Receiver-For-RC-Car-p-1046802.html
jak rozumiem w instrukcji jest opisana ta kostka i co gdzie podłączyć.

dodatkowo do wymiany poszłoby też serwo na to:
https://www.banggood.com/Feiyue-Upgraded-FY-S3-2_8KG-3-Wire-Servo-With-Metal-Gear-Car-Part-p-1060092.html

nie rozumiem tylko jak koleś to skręca na tym filmie powyżej, co to
i jako że mój oryginalny kontroler szlak trafił (ułamał się bolec centrujący koło) to mam chętke wymienić go na to:


@ultek85: Nie wiem co ci się ułamało, ale wszystko jest do naprawy ;)

o mam chętke wymienić go na to:

Po pierwsze - to dobre proste radyjko (sam mam kilka takich), aczkolwiek tu pokazujesz mocno drogie - dopiero co wrzucałem gdzieś że jest w promo na aliexpress za 18$ od 11.11
nie rozumiem tylko jak koleś to skręca na tym filmie powyżej, co to za układ się pojawia w 6:24

To jest właśnie kontroler silnika, zwany ESC - gość tam montuje silnik bezsczotkowy i adekwatny do niego kontroler.

i czemu on w to wszystko pozniej wsadza baterie 11,1V jak oryginalnie jest 7,4V..

@ultek85: Bo na lepszym silniku (i ESC) możesz to zasilać 2S (7.2v) i 3S (11v) - i własnie dzięki wyższemu
@ultek85: aha, no i pamiętaj że WLTOYS 12428 jest tylko wizualnie zbliżony do aut Feiue Fy-03 i JJRC - w zasadzie niewiele rzeczy pasuje między nimi, są spore różnice, więc patrz dokładnie "co do czego" kto sugeruje, w zależności co za autko ty posiadasz
@hrumque: wow, dzięki za tak solidną odpowiedź. ja mam właśnie 12428 kupione już z metalowymi zębatkami (16 sztuk) i metalowym wałem napędowym. pamiętam że pare zł drożej zapłaciłem ale znajomy mówił że warto.

czyli rozumiem że jakbym chciał podzielić na etapy to nie za bardzo jest jak?
1 etap - zmiana radyjka na to Twoje, będzie działała ta kostka ze stockowym ESC i silnikiem?

2 etap - cała reszta, nowe ESC,
czyli rozumiem że jakbym chciał podzielić na etapy to nie za bardzo jest jak?

1 etap - zmiana radyjka na to Twoje, będzie działała ta kostka ze stockowym ESC i silnikiem?

Nie, oryginalnie "odbiornik radiowy + ESC + sterowanie servo" jest w jednym klocku. Nie da się tej funkcjonalności rozdzielić, więc wymieniając odbiornik radiowy - musisz dodać mu zwykły szczotkowy ESC (Bo tego z seryjnego zestawu nie zastosujesz, nie ma jak tego
@hrumque: dzięki jeszcze raz! takie wpisy pomagają ogarnąć temat...

jeszcze co do radyjka - warto dołożyć i kupić 6 kanałowe jako ewentualną inwestycję na przyszłość?
https://www.banggood.com/DumboRC-X6-2_4G-6CH-Transmitter-with-X6FG-Receiver-for-JJRC-Q65-MN-90-Rc-Car-Boat-Tank-Model-Parts-p-1454329.html

serwo takie wystarczy?
https://www.banggood.com/JX-PDI-2506MG-25g-Metal-Gear-Micro-Digital-Servo-for-RC-Helicopter-p-1075297.html
nie bede mial problemu z tym ramieniem spinającym serwo z ukladem kierowniczym?

silnik prawdopodobnie w zestawie ESC (bezszczotkowy) z Twojego ostatniego linka...

powolutku będe sobie to zamawiał po nowym roku i montował :)
jeszcze co do radyjka - warto dołożyć i kupić 6 kanałowe jako ewentualną inwestycję na przyszłość?

https://www.banggood.com/DumboRC-X6-2_4G-6CH-Transmitter-with-X6FG-Receiver-for-JJRC-Q65-MN-90-Rc-Car-Boat-Tank-Model-Parts-p-1454329.html

Pytanie, co chcesz podłączać do tych pozostałych 4 kanałów.
To akurat radyjko jest niby fajne, bo występuje w wersji "z żyroskopem" - teoretycznie powinno kontrować samo kołami, gdy w radiu masz kierownicę na wprost a żyroskop wyczuwa że zmienił się tor ruchu na nie-prosto. Ale w praktyce działa to tylko w autkach do driftu/rally na
@hrumque: ( ͡° ͜ʖ ͡°) super :)

zajmujesz sie tym hobbystycznie?
właśnie doczytałem o tym kv dla silników... ciekawe jaką moc (ew. ile obrotów/min) daje "stockowy" silnik w 12428...
tutaj 3000kv z baterią 11.1v daje 33k obr/min...

tak samo z bateriami, jeszcze przed chwila nie wiedzialem ze 2s to po prostu ilość celi w baterii, a że każda ma 3,7V to mamy 7,4V dla 2s i 11,1v
@ultek85: przede wszystkim - szybciej będzie ci się (przy maks gazu) kręcić silnik. Poza tym - mniejsze prądy przy tej samej mocy (jeśli ktoś walczy o moc jaknajwiększą, ale to nie tutaj).

I większy zakres obrotów od min do maks (dla silnika bezszczotkowego).
Dlaczego? Bo każdy silnik bez-szczotkowy ma pewne minimalne obroty, by w ogóle się kręcić (inaczej następuje skakanie, trykanie, ma to jakąś mądrą anglielską nazwę). Po prostu dla danego