Korzystacie z jakichś kalkulatorów przy budowie reaktorów czy na pałę łączycie, aby tylko ładnie wyglądało?
Do tej pory nigdy nie korzystałem z reaktorów, nie miałem takiej potrzeby. Węgiel daje radę w early i póxniej od razu przesiadka na solary. Dwa podejścia miałem do energii z atomu, ale dwa razy miałem zbugowaną mapę i wcale nie generował się uran :C Gra z modem DangOreus zmusza do ekstremalnie efektywnego użycia dostępnej przestrzeni więc spróbowałem. Wygląda ładnie, 39,9MW dostarcza, a czas na coś większego i stąd moje pytanie :)
Psuje strasznie balans, ale może niktórym pomóc tutaj mod "Black Market", początkowo używałem go jako "trash bin", ot żeby pozbyć się nadmiarowego węgla i miedzi (nie do końca zbalansowane jest generowanie surowców), ale za pomocą dużych magazynów jest możliwe dotrwanie do "Coal liqufication" i rozwiązanie tego problemu (a i w miedzyczasie zaczynamy produkować niebieskie układy i cały copper znika xD)
Oczywiście trzeba doliczyć bonusy przylegających reaktorów jako kolejne reaktory, czyli np. 4 reaktory ustawione w kwadrat 2x2 mają po dwie ściany przylegające z innym, więc każdy ma 200% bonusu, czyli działa w sumie na 300%. Taką konfigurację trzeba traktować jako 4x300%=12 reaktorów. Wtedy wypada mieć 48 heat exchangerów i 96
@zakopiak: Ja ogólnie mam zrobiony megabase na vanilla, ale 0.15.40, a tymczasem piłuję 0.16.x z drobnymi modami. Spodobał mi się koncept tego moda, prócz walki o surowce doszedł teraz problem z przestrzenią. Wcześniej nie było żadnego problemu, po co robić coś wydajnego, jak można było zrobić losowe maszyny na 4 chunki i powielić to 20 razy :)
@foxbond: Po to, że w pewnym momencie skala fabryki powoduje, że spada liczba UPSów (updates per sec) i gra zwalnia. Każdy element gry, w tym transport belty(!), muszą być "przeliczone" w każdym update'cie stanu gry. Standardowo powinno być 60UPS, ale w pewnym momencie zaczynają się problemy i czas płynie wolniej. ( ͡°͜ʖ͡°)
@zakopiak: A właśnie jak to jest w końcu z przegrzaniem? Średnio chce mi sie eksperymentować. W jednym miejscu piszą, że rozgrzewa się do 1000 stopni i nic, dalsza energia po prostu jest marnowana, a w innym, ze jak osiagnie 1000 stopni to bum ( ͡°ʖ̯͡°)
Zużywajac 100% ciepła waha się 500-510 stopni, wiem o tym.
Bardzo dobrze wiem o czym mówisz, ale mi nie chodzi
@zakopiak: Po optymalizacji beltów da sie zrobić 5kspm bez botów ;) Nikt normalny nie osiągnie takiej produkcji więc jakies 50% ( ͡°͜ʖ͡°) graczy nie musi się tym martwić.
Poza tym przy tak wysokiej produkcji 80% czasu to tworzenie outpostów dla surowców, a 20% faktyczna fabryka. (przynajmniej u mnie to tak wyglada, vanilla, railworld)
Poza tym przy tak wysokiej produkcji 80% czasu to tworzenie outpostów dla surowców, a 20% faktyczna fabryka.
@foxbond: Dlatego solo gram railworld z powiększonymi surowcami. ;-) Przewidziałem to, że w pojedynkę bym spędzał większość czasu na budowaniu kolejnych kopalń. (╭☞σ͜ʖσ)╭☞
@foxbond: Nie wiem jak można funkcjonować bez reaktorów. Tyle energii idzie, że solarami tego nie da się zrobić.
Osobiście wrzucałem tu swój megareaktor. 12 reaktorów tak zbudowane, żeby nic się nie marnowało (z czym często jest problem), a dodatkowo tak, że można je łączyć dalej w nieskończoność. Polecam.
@DanteTooMayCry: Miejsce jest nieograniczone, robisz blueprint solary + akumulatory + roboport w środku i gotowe. Ewentualnie możesz dodać radary jeśli sam ich nie rozstawiasz. 5GW? Pikuś. Obciążenie dla procesora? 0%, a tymczasem przy reaktorze wszystkie fluid i heat -pipe'y zarzynają ci CPU i RAM
Reaktory to główny ups-sink przy megabazach. Teraz gram bardziej 4fun z tym modem, dostępna przestrzeń jest niewielka to i muszę reaktor postawić. Zostałbym przy standardowych boilerach, ale cały węgiel idzie do przerobienia w rafineriach.
Korzystacie z jakichś kalkulatorów przy budowie reaktorów czy na pałę łączycie, aby tylko ładnie wyglądało?
Symetrycznie *musi* byc i mniej wiecej zgadzac sie z https://redd.it/67xgge (possible setups) :) Dosc wiekowy wpis w sumie, ale chyba az tak duzo sie nie zmienilo w temacie - ale glowy za to nie dam
Do tej pory nigdy nie korzystałem z reaktorów, nie miałem takiej potrzeby. Węgiel daje radę w early i póxniej od razu przesiadka na solary. Dwa podejścia miałem do energii z atomu, ale dwa razy miałem zbugowaną mapę i wcale nie generował się uran :C
Gra z modem DangOreus zmusza do ekstremalnie efektywnego użycia dostępnej przestrzeni więc spróbowałem. Wygląda ładnie, 39,9MW dostarcza, a czas na coś większego i stąd moje pytanie :)
#factorio
Obecna paczka:
Core:
https://mods.factorio.com/mod/dangOreus
Minor:
https://mods.factorio.com/mod/Warehousing
https://mods.factorio.com/mod/LoaderRedux
https://mods.factorio.com/mod/AutoDeconstruct
QoL:
https://mods.factorio.com/mod/Squeak%20Through
https://mods.factorio.com/mod/Crafting_Speed_Research (Uwielbiam craftować z plecaka xD)
Auto Research
[zwiększenie szybkości niebieskich beltów do 4x żółty (2x czerwony)]
Psuje strasznie balans, ale może niktórym pomóc tutaj mod "Black Market", początkowo używałem go jako "trash bin", ot żeby pozbyć się nadmiarowego węgla i miedzi (nie do końca zbalansowane jest generowanie surowców), ale za pomocą dużych magazynów jest możliwe dotrwanie do "Coal liqufication" i rozwiązanie tego problemu (a i w miedzyczasie zaczynamy produkować niebieskie układy i cały copper znika xD)
@foxbond: W zaokrągleniu jest: 1 reactor - 4 heat exchangers - 8 steam turbins
Oczywiście trzeba doliczyć bonusy przylegających reaktorów jako kolejne reaktory, czyli np. 4 reaktory ustawione w kwadrat 2x2 mają po dwie ściany przylegające z innym, więc każdy ma 200% bonusu, czyli działa w sumie na 300%. Taką konfigurację trzeba traktować jako 4x300%=12 reaktorów. Wtedy wypada mieć 48 heat exchangerów i 96
1 reactor - 4 heat exchangers - 8 steam turbines
cóż, do tego jeszcze
@foxbond: Po to, że w pewnym momencie skala fabryki powoduje, że spada liczba UPSów (updates per sec) i gra zwalnia. Każdy element gry, w tym transport belty(!), muszą być "przeliczone" w każdym update'cie stanu gry. Standardowo powinno być 60UPS, ale w pewnym momencie zaczynają się problemy i czas płynie wolniej. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zużywajac 100% ciepła waha się 500-510 stopni, wiem o tym.
Bardzo dobrze wiem o czym mówisz, ale mi nie chodzi
Nie mam pojęcia. Nie doświadczyłem tego.
@foxbond: Wiem, ale w pewnym momencie ograniczenie sprzętowe zaczyna być kolejnym wyzwaniem w grze i trzeba optymalizować. :D
Poza tym przy tak wysokiej produkcji 80% czasu to tworzenie outpostów dla surowców, a 20% faktyczna fabryka. (przynajmniej u mnie to tak wyglada, vanilla, railworld)
@foxbond: Dlatego solo gram railworld z powiększonymi surowcami. ;-) Przewidziałem to, że w pojedynkę bym spędzał większość czasu na budowaniu kolejnych kopalń. (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
Osobiście wrzucałem tu swój megareaktor. 12 reaktorów tak zbudowane, żeby nic się nie marnowało (z czym często jest problem), a dodatkowo tak, że można je łączyć dalej w nieskończoność. Polecam.
https://www.wykop.pl/wpis/27239299/factorio-juz-od-jakiegos-czasu-sie-zbieram-aby-zad/
Ja solary też stawiałem. Nawet tam w temacie widać, że mam 6k. W kij zawalone miejsca, a efekty marne. Zdecydowanie wolę reaktory.
Reaktory to główny ups-sink przy megabazach. Teraz gram bardziej 4fun z tym modem, dostępna przestrzeń jest niewielka to i muszę reaktor postawić. Zostałbym przy standardowych boilerach, ale cały węgiel idzie do przerobienia w rafineriach.
(screen nie jest z obecnej gry)
Symetrycznie *musi* byc i mniej wiecej zgadzac sie z https://redd.it/67xgge (possible setups) :)
Dosc wiekowy wpis w sumie, ale chyba az tak duzo sie nie zmienilo w temacie - ale glowy za to nie dam