Wpis z mikrobloga

@wasiuu: Kurnia, zaciekawiłeś mnie tymi systemami ( ͡º ͜ʖ͡º)
Zawsze ciekawiło mnie na co komuś 3/4 systemy teraz już moja ciekawość została zaspokojona :D

Jak wygląda doładowanie i jaka jest miesięczna cena? ;)
- Toll Collect
  • Odpowiedz
@Marcinowy: Ten kaban to belgijski Satellic. Holandia, Luksemburg, Dania, Szwecja mają winiety (Eurovignette) wykupowane dobowo przez internet. Wlk. Brytania podobnie - nazywa się to HGV Levy. W Szwajcarii płaci się kartą podatek LSVA za przejechane kilometry, które są rejestrowane przy wjeździe i wyjeździe z kraju. Słowacja ma czytnik Skytoll podobny do belgijskiego, ale oddaję go po każdym wyjeździe, bo maja taki #!$%@? system, ze naliczają dużą opłatę karną, jeżeli przez
w.....u - @Marcinowy: Ten kaban to belgijski Satellic. Holandia, Luksemburg, Dania, S...

źródło: comment_JzaOuG7waKfieHjIgrpf8pHBlpwPAltw.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Marcinowy: o widzisz, o Białorusi już Ci zdążyłem napisać ;)
Każdy z operatorów ma swoje indywidualne podejscie do płatności. Generalnie nie ma żadnych abonamentów miesięcznych (poza Włochami, życzą sobie 2.5EUR za dzierżawę tego pudełka) a wszelkie opłaty są liczone na podstawie przebytych kilometrów. Najwygodniej jest zrobić tak, jak ja mam czyli korzystać ze wszystkiego na zasadzie post-pay. Wtedy zawierasz umowę z jakimś operatorem karty paliwowej i on gwarantuje za Ciebie, a Ty jeździsz spokojnie i tylko regulujesz faktury jakie Ci przesyła co miesiąc za każdy z krajów, gdzie Twoje auta się pojawiały.
Ceny są uzależnione od wagi pojazdu, liczby osi i w niektórych krajach wysokości pojazdu lub normy emisji spalin. Najlepiej jest jeżeli opłata drogowa nie ma doliczonego VAT-u, jak na przykład w Polsce, Niemczech, Włoszech czy Czechach. Wtedy płacisz, księgujesz koszty i gra. Gorzej jest z Austrią, Francją, połową Belgii (sic!). Wtedy i tak płacisz brutto, a VAT musisz sobie odzyskać, co trwa koszmarnie długo i też kosztuje. Przykładowe ceny dla "typowego tira" EURO5
-Niemcy 14,5 centa za km
-Austria 40 centów brutto (+50% od 22:00 do 05:00 rano na odcinkach specjalnych) Jest jeszcze opłata za przełęcz Brenner na trasie z Innsbrucka do Włoch i tam jest chyba z 60euro za jednorazowy przejazd)
-Francja ma trochę #!$%@? bo tam jest kilkunastu prywatnych operatorów autostrad i każdy ma swoją cenę, ale waha się to od 0,25 do 0,3eur brutto za kilometr. Tunel pod Mont Blanc kosztuje ok 270 EUR, prom do UK 190 netto, a pociąg Eurostar jakieś 250. Tutaj podałem ceny netto, bo można robic sobie rezerwacje za pośrednictwem polskich agencji i wtedy dostajesz do domu polską fakturę z naszym VATem, który można od
  • Odpowiedz