Wpis z mikrobloga

@ElectroNICK: Prawdopodobnie zależy od miejsca gdzie pojedziesz na przegląd. Jeśli w dużym mieście, gdzie sprawnych samochodów jest pod dostatkiem to mogą sprawdzać bo jeden czy dwa negatywne wyniki nie odstraszą klientów. A gdzieś na zadupiu musieliby dać negatywa na połowę samochodów jakby użyli analizatora spalin i dymomierza.
  • Odpowiedz
@biskup2k: Właśnie ja na zadupiu mieszkam, poprzednia beta bez katalizatora nawet była i przeszła. @WatchYourBack: Mi chodzi o to że często proces wypalania filtra nie przebiega pomyślnie i wywala mi stan oleju. Ja dużo w trybie mieszanym jeżdżę i jak zjadę a autostrady do miasta to podnosi mi stan oleju.Nie będę pracował na wymianę olejów i filtrów.
  • Odpowiedz
Tak czytam to normy emisji są bardzo wysokie auto nawet bez DPF przejdzie badanie spalin, ostatnio jak byłem to miałem wynik 0.1 podobno po usunięciu bym miał 0.2 a norma to 1.5 wiec chyba spokojnie.
  • Odpowiedz
@ElectroNICK przeglad przejdzie. Co masz z auto, ze dpf jest az tak uciazliwy? Ja w bmw mam czyszczenie co jakies 300 km i objawy sa tylko w pracy silnika. Rzezi jakby byla dziura w wydechu przez 5-10 km, nie ma mocy i pali jak smok. Wtedy tyram go tak, zeby temperatura pozwolila na dopalanie a nie przerwanie procesu i na nastepne 300 km jest luks ( ͡º ͜ʖ͡
  • Odpowiedz
@lemansblue: mam Volvo i 2.4 D5. Ja jako tako nie widzę kiedy się wypala. I w tym problem bo zjadę z autostrady podczas wypalania a na autostradzie jestem codziennie po 10km to komputer myśli że może wypalać i zaczyna na chwile przed zjazdem i jestem w dupie. Paliwo trafia do oleju i podnosi stan oleju i filtr sie zapycha. Mam już tego dość. Możliwe że przez wywalenie EGR temperatura jest
  • Odpowiedz
@ElectroNICK ja jestem na Dpfa wyczulony wiec wiem od razu kiedy zaczyna. Jezeli faktycznie nie slychac a oleju przybywa, to moze warto czesciej zmieniac olej co 8-10k? To jednak spora inwestycja wywalenie filtra i niestety ma swoje wady.
  • Odpowiedz
@ElectroNICK jak latasz po autostradzie codziennie to nie powinno byc problemu. Wystarczy go dobrze rozgrzac i wtedy trzymac na obrotach. Nie wiem jak w D5 wyglada procedura dopalania, ale nie spotkalem sie z samochodem w ktorym nie da sie tego wykryc. W VW np. na wolnych obrotach silnik ma 1000-1100 jak sie dopali schodzi na 800. W BMW tez wczesniej nie kumalem o co chodzi do momentu, gdy nie wsluchalem sie
  • Odpowiedz