Wpis z mikrobloga

Siemka, jest ktoś kto zna się co nieco na prawie handlowym? Mam pytanie. #prawo

EDIT: Ok, piszę tutaj. Kupiłem dzisiaj w sklepie stacjonarnym laptopa i chciałbym go jutro zwrócić, a konkretnie wymienić na inny. Wiem, że sklep stacjonarny nie ma żadnego obowiązku żeby go przyjąć/wymienić ale zostałem wprowadzony w błąd. Potrzebowałem sprzetu na szybko i wchodząc do sklepu od razu podszedł do mnie sprzedawca. Pyta czego potrzebuję, mówię mu że chcę laptopa, pyta do czego, do gier, do pracy? Mówię że ma być uniwersalny, ale procesor 4 rdzenie i gb ramu to moje wymagania. Trafił się laptop akurat który pasował do wymagań. Na karteczce pod nim jak byk - 4 rdzenie i 8gb ram. Podkreślam że chciałem laptopa uniwersalnego, czyli żeby dało się też czasam i w coś zagrać, nie jakiś gejmingowy, ale żeby coś poszło, podkreśliłem to w rozmowie ze sprzedawcą wyraźnie. Kupiłem go wieczorem, przed zamknięciem sklepu. Wracam do domu i okazuje się laptom, rzeczywiście ma 8gb ramu ale procesor ma już 2 rdzenie a nie 4 jakie chciałem i jak było napisane na karteczce + dodatkowo karta graficzna ma jedynie 512mb pamięci więc do żadnych gier się nie nadaję. Wiem, że dokonałem pochopnego zakupu sprzetu bez jego dokładnego sprawdzenia, ale jednak towar nie zgadzał się z opisem. Jakie są szansę że sklep dobrowolnie mi ten sprzęt wymieni, za dopłatą czy zwrotem tego co za niego pierwotnie zapłaciłem? Czy będę musiał składać reklamację - to może być trudne.
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Minieri: Tutaj to raczej nie prawo handlowe, a prawo komsumenckie. Sprawdź "niezgodność rzeczy z umową"

Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za
  • Odpowiedz
@Minieri: Myślę, że mógłbyś zwrócić na zasadzie rękojmii za wady fizyczne rzeczy, jednak jak wspomniał vossinho może być problem z udowodnieniem tego. Kupowałeś w jakiejś sieciówce czy w januszexie?
  • Odpowiedz
@Minieri: ZWROT TOWARÓW ZAKUPIONYCH W SKLEPIE STACJONARNYM

Towar zakupiony w sklepie stacjonarnym możesz zwrócić bez podania przyczyny w terminie do 30 dni od dnia dokonania zakupu (liczy się data na paragonie fiskalnym lub fakturze VAT). Zwrotu musisz dokonać w sklepie, w którym towar został kupiony, składając przy tym ustne oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży. Wszystkie szczegóły dotyczące zwracanego towaru znajdują się w „Regulaminie zwrotu towarów pełnowartościowych w salonach sprzedaży
  • Odpowiedz
@PanRejent: Myślisz że mogę iść po prostu przedstawić swoją wersję sprzedawcy czy od razu pismo o reklamację, nie chcę się bawić w takie rzeczy, myślę że byłoby problemu jakbym oddał sprzęt w dokładnie takim stanie jak go kupiłem i wymienił w sklepie na inny. Tak po prostu, polubownie. Nie chcę się bawić w pisma.
  • Odpowiedz
@Minieri: Przepraszam, wprowadziłem Cię w błąd.

Określone w niniejszym Regulaminie prawo zwrotu Towaru nie przysługuje w
przypadku zakupu:
a) Towaru w postaci laptopa, komputera stacjonarnego, tableta, nawigacji,
telefonu komórkowego, smartfona,
  • Odpowiedz
@PanRejent: Pani kierowniczka była w porządku, koleś który szukał mi laptopa z moimi wymaganiami (którego zakupiony nie spełnił) też, więc myślę że i tak nie powinno być problemu. Dzięki za pomoc, dam jutro znać jak poszło, wybieram się po południu.
  • Odpowiedz
@Minieri:
W każdym razie i tak idź do sklepu i zwróć się z żądaniem wymiany laptopa na inny odpowiadający parametrom które wczoraj podałeś sprzedawcy. Wyjaśnij sytuacje ew. powołaj się na rękojmie i na to, że chciałeś inni towar i sprzedawca zawyżył parametry.
Skoro ludzie w sklepie byli OK to tym bardziej idź. Powodzenia :)
  • Odpowiedz
@Minieri: Ewentualnie możesz napisać oświadczenie o uchyleniu się od skutków umowy zawartej pod wpływem błędu. Jednakże lepiej spróbować załatwić to polubownie na miejscu, a dopiero w przypadku kłopotów bawić się w wysyłanie pism.

Na wszelki wypadek idź i sprawdź czy w tym miejscu nadal leży karteczka z błędną specyfikacją i zrób jej zdjęcia.
  • Odpowiedz