Aktywne Wpisy

Mój syn właśnie został zawieszony w prawach ucznia i szczerze, nie mogę uwierzyć w powód. Podobno przyłapali go na 'praktykowaniu nekromancji' - chciałbym, żeby to był żart. Szkoła wpadła w panikę, kiedy odkryli, że robił jakieś małe 'rytuały' podczas przerw. On i jego koledzy czytali jakąś księgę zaklęć, którą znaleźli w internecie. Potem próbowali 'przywrócić do życia' klasowego chomika, który zmarł w zeszłym miesiącu. Jasne było trochę dziwnie widzieć to kółko, które

cocojambo210 +148
Już niedługo rok bez olkoholu

źródło: comment_hahMwF27Ppzrz6uWj8QW36w0LPxBDijW.jpg
PobierzJak się nie obracają, to sprawdź oddzielnie czy boki pionowe się nakładają i czy boki poziome się nakładają.
Nie jestem programistą, więc nie wiem czy trywialne jest sprawdzanie czy wierzchołek zawiera się w prostokącie.
Wiem jednak, że takie postawienie sprawy nie rozwiązuje problemu, picrel
Żaden z wierzchołków nie zawiera się w innym prostokącie, jednak oba nakładają się na siebie
źródło: comment_EJl1wEq0Fwp1O0SeDWD6Ch3w9sYq3x7T.jpg
Pobierzz ciekawości jak za pomocą równań prostych byś to rozwiązał? Sprawdzajac czy się przecinają? A co z przypadkiem gdy jeden prostokąt jest całkowicie zawarty w drugim?
A dokładniej - dwa zestawy po cztery proste.
Sprawdzając czy należy do przestrzeni po odpowiedniej stronie prostych (a dokładniej, więcej niż dwóch przestrzeni) efektywnie sprawdzasz czy jest w pożądanym obszarze.
Pierwsze na myśl przyszło mi sprawdzanie po wierzchołkach, ale to raczej kiepski pomysł, bo dwa prostokąty mogą się przecinać bez posiadania któregokolwiek z wierzchołków we wspólnej przestrzeni
Poza tym nie rozumiem jak sprawdzenie przecinania się prostych ma tu
Po prostu robisz to samo co w liceum przy porównywaniu równań prostych, tylko zapisujesz to jako program. Najprościej byłoby przez zdefiniowanie samej prostej jako klasy, porównywanie współczynników kierunkowych, itd.