Wpis z mikrobloga

@efceka: te blachy "pancerne" to dają coś oprócz wątpliwej ochrony przeciwodłamkowej? Bo jak patrzę na jej grubość, to wygląda jakby z kałacha dało się to z łatwością przestrzelić...
  • Odpowiedz
@Ryzu17: Nie szkaluj Poloneza, to jest szczyt polskiej mysli technicznej lat 70-80 XX wieku. Uczyłem się jeżdzić Polonezem rodziców. Ten samochód można było naprawić w każdej stodole przy pomocy jednego klucza , łotka i śrubokręta. Polonez jako jedyne auto z Polski było w TopGear, co prawda pojechali ponim, ale było.
  • Odpowiedz
  • 6
@Janusz_Pawulon No właśnie skoro Polonez to szczyt to jaka nasza motoryzacja była. To że w Polsce był hitem to dlatego że na inne nie można było sobie pozwolić. A w tamtych czasach każdy samochód (no może prawie każdy) można było naprawić przy pomocy jednego klucza, młotka i śrubokręta i większość nie trzeba było tak często jak Poloneza
  • Odpowiedz
@Ryzu17: Był to szczyt polskiej motoryzacji w latach 70-80 XX wieku. Przemys samochodowy był, ale bylismy pod butem wielkiego brata ze wschodu, który produkował łady itp. i polski samochód nie mógł być lepszy od ich produkcji. Polscy inzynierownie z Żerania byli bardzo kreatywni i pomysłowi. Do zakończenia produkcji przyczyniło się sprzedaż FSO i wtedy skończył się polski przemysł motoryzacyjny w segmencie aut osobowych. Gdyby ktoś pomyśła, wtedy i wykorzystał potencjał jaki
  • Odpowiedz
  • 1
@Janusz_Pawulon no tu się oczywiście zgodzę. Może poza tym że sprzedaż skody do VW była dobra, niby marka przetrwała, ale tak naprawdę ze starej skody nic już tam nie ma, o wszystkim decyduje VW i robi tanie odpowiedniki swoich samochodów (oczywiście sprzedaż FSO Koreańczykom to był jeszcze gorszy pomysł)
  • Odpowiedz
@Siusiak93: *50-tych, 125p był na płycie Fiata 1200, a na to nałożono tylko budę z włoskiego 125. I jeszcze żeby to chociaż nasze było, a to poskładane z licencyjnych fiatowskich części.
@Janusz_Pawulon: Szczyt polskiej myśli technicznej to był Lublin, Polonez to składak z włoskich części, nadwozie zaprojektowali włosi, płyta podłogowa i silniki od Fiata, poza liftingami to tej polskiej myśli technicznej za wiele nie widzę.
  • Odpowiedz
@Eternit_z_azbestu: 125p nie był na płycie Fiata 1300/1500?
Propo Poldka, to gdzieś znalazłem informację, że płyta i mechaniznmy z Fiata miały być tymczasowym rozwiązaniem, później miał otrzymać nową płytę i silniki

  • Odpowiedz