Wpis z mikrobloga

Jadę jutro oglądać trzy auta: Civica VII 1.7 w dieslu po przekładce i pewnie był gdzieś bity bo jest w miarę tani, Clio II 1.5 diesel i 1.2 benzynę. Na co szczególnie mam zwracać uwagę w civivu? Bo poradników do VI i do VIII jest dużo a do VII nie znalazłem prawie nic użytecznego. A jak chcecie coś dodać od siebie odnośnie Clio to też z pokorą wwysłucham.
Polecacie jakąś sprawdzoną stację kontroli pojazdów w Łodzi?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.


#motoryzacja #mechanikasamochodowa
  • 14
@justkilling: polecam Ci autocentrum.pl , w dziale opinie możesz sprawdzić komentarze użytkowników dotyczące konkretnego modelu, silnika, i tym podobne, dosyć fajna baza wiedzy, ponieważ ludzie tam nie zawsze słodzą (jak na przykład na forum marki), jak ktoś się na auto wkurzał to o tym pisze :D zajrzałem na szybko na Civica i ma pozytywne opinie (88% użytkowników kupiłoby to auto jeszcze raz = nie żałują zakupu)
@justkilling: ja bym nie jechał nawet tego Civica oglądać. Przekładka i bity? Odpuść sobie bo będziesz przeklinał to do końca zycia.

Clio 1.2 bardzo dobry pomysł, przy regularnym serwisowaniu pancerne auto. Przy dieslu tez bedzie śmigać. Ale nie wiem jak z trwałością. Ale Hondę daruj sobie serio. Szczególnie ze to dla różowej.
@justkilling: Honda w dieslu?
To nie zapowiada się zbyt dobrze. Nie lepiej benzyna lub benzyna plus gaz?

W obu musisz spojrzeć na rdzę. Pewnie gdzieś będzie, bo jednak trochę te samochody mają.
Bardzo ważne aby nie było rdzy na progach, bo wtedy to samochód powoli już umiera.
Jak po przekładce warto mocno się przyjrzeć lampom, czy są zamontowane te na ruch prawostronny
Honda w dieslu?


@Prism2772: silnika jestem spokojny, to jest 1.7 od isuzu z którym było problemów niewiele, silnik znany i powszechny, części tanie.

@Delgado: no ok, a ja pojadę, samochód bity ale naprawiony jest dla mnie lepszy niż zaniedbany trup, kwestia że nie wiem co się w tych hondach lubi rozwalić, oprócz rdzy ofkors i nie wiem jak się ocenia jakoś zrobionej przekładki.
@justkilling: no cóż, łyżką i to sporą jest fakt przekładki ;) brałbym clio, według mnie to może i kapryśnie, ale wdzięczne samochody. ale moja opinia często jest zbyt 'uczuciowa', nie patrzę na samochody zdrowo-rozsądkowo :D
@stolkov: @justkilling: w hondzie nie ma sie co psuć. Ale fakt przekładki #!$%@? bo duzo rzeczy mozna #!$%@?. Do tego nie wiadomo czy to dobrze zrobione. I ogolnie to jest magia. Moim zdaniem człowiek nigdy nie zastąpi fabryki. Sa wyjątki ale watpię ze ktoś daje z siebie maksa dla civica VII.

Clio wdzięczne i pancerne auto. Czy kapryśne? Wlansie mało kapryśne.

A co sprawdzać? Czy jest olej? Czy w płynie
@justkilling:
Clio 2 Faza 3 rozumiem?
1.2 16V to świetny silnik, praktycznie bezobsługowy, dobrze też znosi gazoline.Clio 2 właśnie od Fazy 2 miały dobre zabezpieczenie antykorozyjne więc jak auto nie robiła za amfibię to podłoga będzie okej.
Co do 1.5 dci, silnik ten też jest okej, ale w pierwszych wypustach lubiły się obracać panewki z powodu długich interwałów między wymianą oleju (producent zalecał niby 30k ale to za dużo).
Z dupereli
@justkilling: jak jest zbiornik wyrównawczy to czy jest "czysty" czy ma oczka tluste jak w rosole. Wpisz "uszczelka pod głowica" to wyjdzie Ci ;P

To co jeszcze mozna zobaczyć to czy pod maska śruby sa fabryczne. Czy sa takie same. Czy nie ma śladów na pasie przednim, masce śladów odkręcania. Sprawdź tez czy pasta na kielichach jest tak samo ułożona po obu stronach. Jak nie to znaczy ze porządny dzwon auto