Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki, jako ze w grudniu prawdopodobnie ruszy mój startup, zacząłem się powoli interesować marketingiem. Cały pomysł opiera się na portalu świadczącym pewnego rodzaju zautomatyzowane usługi. Zrobiłem wstępny rekonesans, zebrałem głównie pozytywne oceny, zwłaszcza gdy powiedziałem, jakie ceny prawdopodobnie będą (niskie :)). Mam kilku użytkowników do wstępnych testów, możliwe, że zostaną pierwszymi klientami, ale co dalej? Jakie są możliwości pozyskiwania klientów? Dopiero zaczynamy i nie stać mnie na 10.000pln miesięcznie na marketing, ale powiedzmy 1.000 miesięcznie jest realne. To śmieszna kwota, czy można już coś za to podziałać?

I pytanie - jak podziałać? Marketing szeptany, adwords, pozycjonowanie? Coś innego? W jakich proporcjach rozdzielić budżet? Brać studenciaków z Oferia.pl czy szukać poważniejszych firm i dostać "mniej", ale lepiej?

Jakie inne wskazówki? Jestem trochę zagubiony :)

#marketing #biznes #startup #reklama #seo
  • 5
  • Odpowiedz
@NieUsune: Zależy co to za biznes. Jednemu wystarczy konto na wykopie i szeptanka tutaj. W innym przypadku sprawdzi się SEO (o ile jest już popyt na usługę i wysoka świadomość użytkowników). Przykład:
- wchodzi nowa technologia, o której mało kto wie - SEO nic tu nie pomoże, bo świadomości i de facto potrzeby nie ma,
- wchodzisz jako setna firma na rynek i będziesz zajmował się jakimś niszowym tematem - SEO
  • Odpowiedz
@NieUsune: najpierw określ grupę docelową. Konkretnie. Nie tylko jakie to są firmy i z jakiej branży, ale też z jakimi osobami (profil) najczęściej rozmawiasz (Co lubią? Jak żyją? Co czytają? Jakie mają hobby?) Pomocny może być pixel facebooka i analityka od googla. Podpinasz to pod stronę i zbierasz dokładniejsze dane. Póki ich nie masz można zrobić małą kampanię na czuja. Jeśli jest to jakiś nowoczesny produkt to fajnie zadziała social selling.
  • Odpowiedz
@NieUsune: Trudno powiedzieć, przede wszystkim musisz powiedzieć czy tę usługę ktoś przez Google może znaleźć - czy jest to coś czego ludzie szukają czy bardziej usługa, o której mało kto wie jak to było w przypadku np. Brand24, parę lat temu raczej nikt nie szukał w Google takich fraz jak "monitoring internetu". Jak masz ciekawą usługę to może warto uderzyć do osób z branży i zainteresować ich twoją usługą? Co do
  • Odpowiedz