Wpis z mikrobloga

@tolep: No na przykład pływy wodne - nie zrobisz samochodu na pływy wodne przecież ( ͡° ͜ʖ ͡°). Powiesz - elektryczne auto? Okej. Póki co są ciężkie, drogie i mało wydajne. Jeżeli by potraktować taki "ekodiesel" po prostu jako magazyn energii "wytwarzanej" masowo w jakiś odnawialny sposób to ma to jakiś sens.

A jak się okaże że potrzeba zużyć na to mniej energii niż na wyciągnięcie ropy
@WesolySromek: jeżeli byłoby dostepne źródło czystej taniej energii typu fuzja lub synteza jądrowa czy energia wiatrowa, to istnieją znacznie efektywniejsze sposoby jej wykorzystywania niż produkcja dosyć długich węglowodorów. Podejrzewam że proces energia>akumulator>silnik jest duzo sprawniejszym procesem niż energia>synteza węglowodorów>transport>bak samochodu>silnik

To co proponuje Audi to jest jakiś zupełnie zbedny proof-of-concept

No nic, bedziemy się meczyc jeszcze trochę do czasu opanowania fuzji.
@Jubei audi to najpierw niech zacznie w spalaniu obok benzyny/ diesla podawać ilość olej silnikowego na 100km a potem się zajmie tym problemem, aniżeli brać za jakiegoś eco-diesla
@Jubei:

Wiem ze mam takiego co jeździ na 3 paliwa na raz, PB, LPG i olej silnikowy :D
a według forum i mechaników "zdrowa jednostka"

Od ostatniej wymiany oleju zrobiłem jakieś 12-13k i poszło 4 litry. Jakbym dalej jezdzil na longlife to miedzy wymianą (co 30k) przepalałby dwie (a pewnie trochę więcej) 4L banki oleju.
Dlatego tez darowałem sobie teraz we wrzesniu wymiane oleju. Starego tam i tak nie ma, wiec