Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki, którzy myślą o zakupie czegoś od #dji , np. Sparka. Zanim kupicie, sprawdźcie czy Wasz telefon może uruchomić aplikację DJI GO 4 oraz czy może on połączyć się z siecią Wi-Fi drona / aparatury i utrzymać to połączenie przez 1-2 minuty. To sprawdzicie tylko w sklepie, gdzie musicie mieć dostęp do drona. Przykładowo Android na telefony Huawei rozłącza się od tych sieci ponieważ nie wykrywa w nich dostępu do internetu. Nie da się wyłączyć tego rozłączania.
Jakie to ma znaczenie? Otóż takie, że kupując nowego drona będzie on miał nieaktualne oprogramowanie. Aplikacja to wykryje i będzie chciała zaktualizować oprogramowanie drona i aparatury a do tego jest potrzebne połączenie Wi-Fi. Jeżeli Wasz telefon będzie się rozłączać od sieci np. aparatury, to te kilkanaście sekund połączenia nie wystarczy do wykonania aktualizacji. Mnie dopiero 2 dni po zakupie drona udało się nim polatać, musiałem pożyczyć inny telefon, aby zrobić aktualizację...
Sprawdzałem też 2 telefony Samsunga (w tym jeden z na tyle starym Androidem, że nawet nie można na nim zainstalować aplikacji do drona) i Lenovo i żaden nie rozłączał się od sieci drona.
#drony
  • 4
@Laszl0: wprowadzasz w błąd, bez problemu można takie aktualizacje zrobić kablem. Nie wiem jak w innych, ale w Phantomie 4 Pro jest nawet specjalna przejściówka, pozwalająca na kablowe podłączenie drona do telefonu, więc producent pomyślał o wszystkim ;)
@Wu70: @feelbeats:
W sklepie powiedziano mi, że aktualizację można wykonać tylko przez wifi i dlatego też sprzedawca nie wykonał jej w sklepie (prosiłem go o to, ale wyżej opisany problem to uniemożliwił). Przyznaję, że nawet nie spróbowałem zrobić aktualizacji przez kabel... Latać faktycznie można na kablu (kabel OTG + zwykły kabelek do telefonu).
Chciałem tylko zaoszczędzić komuś takiego rozczarowania na początku, jakie mnie spotkało.