Wpis z mikrobloga

Cześć mirki. Uczę się korzystać z 3ds maxa. Mam problem z położeniem bitmapy na boxie. Chcę położyć ją tylko na jeden bok ale robi się na wszystkich. Zaznaczam dany bok, zmieniam materiał czy bitmapę ale ładuję się taka na całym modelu.
W ogóle bitmapa nie chce mi się rzucić na "rectangle" chyba, że w opcjach zaznaczę "FACE" ale wtedy kładzie się bitmapa w stylu kompletnie chaotycznym. Z boxem nie ma tego problemu ale tak jak pisałem - rzuca się na wszystkie boki zamiast jednego.
Czy jest ktos kto wie co robię źle ?
#3dsmax
#grafika3d
sprawa - Cześć mirki. Uczę się korzystać z 3ds maxa. Mam problem z położeniem bitmapy...

źródło: comment_EQ8aFCYc60XK1hlG8CDxQFYigaTvs89L.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
@Nuffin: eh no jeszcze nie umiem :P włączyłem teraz jakiś tutorial i otwieram edytor UV dla tego boxa i mogę manipulować bitmapą na poszczególnych bokach tego boxa , ale nadal jest rzucona na niego całego.
  • Odpowiedz
@sprawa: generalnie i #!$%@? w skrócie bo dopiero co innemu mirkowi napisałem 2 strony tekstu:

Jak chcesz kłaść tekstury na obiekty to musisz im robić UVW Mapping, który określa w jaki sposób tekstura zostanie na obiekcie rozłożona. Obiekty w maxie mogą być bardzo skomplikowane i program sam sobie nie wytłumaczy, jak ty chcesz żeby obraz 2d rozkładał się na obiekcie 3d.

Jak umiesz angielski to czytasz tu
einz - @sprawa: generalnie i #!$%@? w skrócie bo dopiero co innemu mirkowi napisałem ...

źródło: comment_ps9FPiw1MRVkjCJvZqUCSiSTqppZfSY2.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Nuffin:
Udało mi się zmapować "rectangle". Trzeba było wejść w "extrude" zaznaczyć "generate mapping coords." a potem zaznaczyć "mesh", trochę się musiałem naklikać by znaleźć tą opcję ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@einz:
ło żesz ty, dziękuje! Wiedziałem ,że na wykop można liczyć (ʘʘ)
Udało się. Właśnie tak chciałem żeby to wyglądało .
Dzięki ziomek
sprawa - @Nuffin: 
Udało mi się zmapować "rectangle". Trzeba było wejść w "extrude" ...

źródło: comment_IhuUnpDcgb1yFnCWUi1zHwwr1ww6eEQh.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@sprawa: gratuluje pierwszych kroków w 3dsie i oby tak dalej, jak będziesz miał jakieś problemy to pisz, ale weź pod uwagę też że na większość swoich pytań znajdziesz odpowiedź w google.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@einz tak, szukałem ale nie mogłem znaleźć bo nie wiedziałem gdzie leży problem. Serio, szukałem i próbowałem dwie godziny. Myślałem że gdzieś indziej leży problem. Przeglądałem tutoriale i poradniki no np. Na początku w ogóle nic mi się nie chciało mapowac. Musiałem poklikac różne funkcje i wyczaic gdzie leży problem. Dopiero jak mi napisałeś o tej funkcji detatch to się udało. Wcześniej też ktecilem się w okol tych opcji tylko że
  • Odpowiedz
@sprawa: No ja wierzę, ciężko jest szukać rozwiązania problemu, którego dobrze się nie rozumie, a co dopiero wiedzieć jakiej nazwy modyfikatora szukać. Nie chodzi o to żebyś nie pytał, zawsze zamiast kręcić się w kółko lepiej zapytać, ale często zanim ktoś Ci odpisze, znajdziesz już istniejącą odpowiedź.

Wyszukiwanie informacji w google to kluczowa umiejętność samouka, zwłaszcza jeżeli chodzi o grafikę 3d. Jak umiesz angielski to konstruuj proste pytania które mogą
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@einz no jasne. Szukałem np według frazy 3ds max mapping on box, czy coś podobnego. Filmiki które znalazłem tworzyły box w jednym segmencie i według jednej textury. Jeżeli ktoś chciał by po jednej stronie była inna textura to brał edit poly i wybierał dany bok i nakladal texture. Nie widziałem nigdzie by ktoś klikal detatch, gdybym zobaczył to na pewno bym wtedy znalazł rozwiązanie :-) ale rozumiem o czym piszesz i
  • Odpowiedz
@einz: czemu nie unwrap? Dla mnie zawsze byl przejrzysciejszy i prosciejszy. Jak masz kilka ID materialow to zaznaczasz odpowiednie fejsy, unwrap i beng, lecisz tematem. Imho szybsze, ale ja mam spaczenie gameartowe. @sprawa:
  • Odpowiedz
@ofczy: No ja też często unwrapuje, ale jak mam robić jakieś boksy, to szkoda zachodu. Problemem jest jedynie to, że jest on bardziej skomplikowany dla kogoś kto nie ogarnia za bardzo 3dsa, #!$%@?, tam masz kolejnych osiem rolloutow i milion przyciskow xD No i w archvizie mozesz leciec trzy czwarte obiektów mapowaniem boxem, jak ustawisz sobie w materiale real world scale to masz uniwersalna skale materiału bez mapowania poza kliknieciem
  • Odpowiedz