Wpis z mikrobloga

Dzisiejszy wieczór przeznaczam na tworzenie tarek, teksturę przygotowałem już jakiś czas temu, dzisiaj ją tylko powieliłem i pomieszałem trochę elementy, żeby mniej się powtarzała oraz zrobiłem mapowanie UV na obiekcie, który wcześniej przygotował @jacob-m. Na teksturze zbiorczej znajdą się te kerby i jeszcze jedne, płaskie,oba wypełnią kwadrat 1024x1024.

Przede mną rozmieszczanie tarek po torze, mam zamiar przygotować z nich długie odcinki a następnie bendować tak, żeby wpasować je w zakręty.

Na razie nie mamy jeszcze specmap więc w grze, mam nadzieję, tareczki będą wyglądały jeszcze fajniej. Normalmapy sobie raczej darujemy.

Zapraszam do obserwowania naszego tagu #aclmodteam, gdzie wrzucamy postępy prac i kulisy powstawania modu do gry #assettocorsa Tor Kielce.

#simracing #mody #gamedev
RealAKP - Dzisiejszy wieczór przeznaczam na tworzenie tarek, teksturę przygotowałem j...

źródło: comment_DhK9XYYYuTU5EhUTQWwpwdXEvQoEPnY3.jpg

Pobierz
  • 11
@Naxster: Zdjęcia zwykłe i Photoshop. Trochę trawy, trochę piasku, trochę brudu, odrobina śladów opon, i jakiś beton pomalowany.

Możemy sobie pozwolić tylko na takie wspaniałości poprzedniej epoki jak spec lub opacity w alphy (do wyboru) i normalmapa xD Niestety, silnik graficzny kupa, ale symulator fajny więc warto się pomęczyć.
@RealAKP: no bardzo spoko jest, jakby taki efekt osiagnąć z całym zestawem rough + norm + metal to byłaby teksturka do AAA.
No a tak jest ładne zdjęcie wklejone XD

Ale i tak propsy.
Tylko ta trawa słaby pomysł. Na modelu wygląda jak mech i to dobrze, bo mech ma sens. Gorzej, ze jak sie spojrzy z góry to zapewne będzie widać, ze to takie uj-wie-co, niby trawa, a sklejona superglu
@Naxster: Pracy trzeba mnóstwo włożyć, to jak pisanie w assemblerze (nie wiem czy trafne porównanie). W każdym razie wszystko na poziomie pojedynczych polygonów, każdy kierunek normalnej vertexa ma znaczenie, nawet sobie nie wyobrażasz. Gothic 1 był pod wieloma względami o niebo bardziej zaawansowany. ( ͡° ͜ʖ ͡°)