Wpis z mikrobloga

Tylko bez heheszków.. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Alfa 147, czasami przy depnięciu po gazie przy 2-3 tysiącach obrotów lubi się "zadławić" kilka razy i szarpnąć, obroty nie idą w górę, a dopiero po 2-3 sekundach auto zaczyna ciągnąć do przodu jak trzeba. #!$%@? jak się zdarzy przy wyprzedzaniu rowerzysty albo jak człowiek chce dynamicznie ruszyć z jedynki (chociaż to zdarzyło się może z dwa razy).

Przepływomierz? Filtr powietrza? Od czego zacząć 'inspekcję'? Ogólnie jak się już rozkręci to #!$%@?, tylko mam wrażenie jakby na zimnym silniku miało lekkie problemy. I czasami jałowe w okolicach 1100-1200rpm na zimnym, odrobinę chyba za dużo?

edit: a, zapomniałem, 1.6 TS 105KM

#alfaholicy #alfaromeo #mechanikasamochodowa
  • 21
  • Odpowiedz
@Samica_Alfa: no strzelam w braki powietrza albo paliwa, dlatego na pierwszy ogień układ paliwowy i filtry.. w sumie z ciekawości pytam, i tak będę musiał podjechać na warsztat i niech mi zobaczą co tam Alfę boli :(
  • Odpowiedz
@Samica_Alfa: To jest 1.6TS, tam nie ma turbiny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Veuch: Gaz jest, czy na benzynie takie rzeczy się dzieją? Filtr powietrza kiedy wymieniany? Filtra paliwa tam chyba nie ma, ewentualnie można sprawdzić ciśnienie paliwa. Jeśli filtry czyste, paliwo się leje w porządku, to najpierw do sprawdzenia szczelność dolotu, później świece kable, przepływka, lambda. Ogólnie jak są problemy z mieszanką pailwowo-powietrzną to miliony rzeczy
  • Odpowiedz
@dStan: no i to jest odpowiedź.. XD
nie no, turbiny oczywiście nie ma, ale Samica chyba się śmiała, z resztą na początku w poście nie było napisane jaki silnik. Na zimnym zawsze jest przymulony, ale to się przyzwyczaiłem, na szczęście łapie szybko temperaturę (o ile nie ma mrozów) i zaraz się zbiera jak na te swoje 105 kucyków całkiem ładnie.
Trzeba będzie posprawdzać co i jak, no bo niby taka duperela
  • Odpowiedz
@Veuch: Jaki olej tam lejesz? Ogólnie jeśli filtry będą czyste i na ciepłym silniku takie szarpanie będzie się zdarzać, to na pewno coś jest nie tak. Na zimnym też tak nie powinno być, no ale to alfa ( ) coś o tym wiem.
  • Odpowiedz
@dStan: 10w40 zawsze, z tych lepszych, nie jakieś marketowe. Ale akurat teraz mi wybiło kilometrowo wymiana oleju to i resztę się sprawdzi.
Ogólnie jest tak, że robię nią często bardzo krótkie trasy i ten problem pojawił się dosłownie 1,5 tygodnia temu. Dzisiaj jak zrobiłem te 200km (albo robię trasy po 3-10km, albo ~200) to problemu już nie było, na ciepłym silniku ładnie ciągnął już na każdych światłach itd.

Pewnie jakaś głupotka,
  • Odpowiedz
Cytowany tekst...@Samica_Alfa: t.s . to silnik benzynowy wolnossący, Ty masz JTD. Fajnie że piszesz przy każdej okazji "jezdziłabym", to bardzo dużo wnosi do każdej dyskusji, ale szkoda, że nie wiesz za wiele o alfach.

@Veuch: Ja bym zaczął od świec, cewek i wymycia przepływki. Ale najpierw świece, twinsmarki są wrażliwe na iskrę, a jak świece w kiepskiej kondycji, to zaraz cewki za sobą pociągną.
  • Odpowiedz
@konradk1 pierwsze słyszę o wrażliwość na iskrę, a kilkaset tysięcy km na kliku TSach zrobiłem. Trochę tych świec ma, a jedyne wypadanie zapłonu z jakim się spotkałem to tylko przy walnietej cewce. Napisz coś więcej.

Widziałem fabryczne platynowe świece po 150kkm i nie zrobiło to na nich wrażenia.
  • Odpowiedz
@Ciasto_hirol: U Ciebie jest ewidentnie problem z zapłonem, ja bym w świecach zaczął szukać. Platynowe są ok, chyba że ma się gaz, wtedy lecą o wiele, wiele szybciej. Wyjmij cewki, obejrzyj dokładnie, czy nie ma na nich pęknięć, możesz profilaktycznie palce i przewody spryskać takim silikonowym izolatorem, jak pomoże, to wiesz że to tam są jakieś przebicia.
  • Odpowiedz