Wpis z mikrobloga

Witam

Czy ktoś z Was miał kiedyś do czynienia z instalacją Windowsa w laptopie na którym jest
zainstalowany system Ubuntu ?
Moim celem jest zachowanie istniejącego systemu wraz danymi + nowy system Windows 7
aby była możliwość wyboru systemu po uruchomieniu urządzenia.
Zatem co jest potrzebne do tej operacji, i jak ją wykonać ?
Zaznaczam że jestem laikiem w systemie ubuntu więc okażcie trochę cierpliwości.
Wersja którą posiadam to Ubuntu 16.04.
Pozdrawiam

#linux #windows #pytaniedoeksperta #pytanie #software #ubuntu
  • 64
@dzyndzla: Ale masz na myśli ten swap z mbr na GPT? A dobra, bo ja mam tak samo, a na dodatek mam jeszcze obok partycje mbr. @Raych: tutoriali na ten temat jest od groma, sam jak stawiałem jakiekolwiek distro to leciałem z tutorialem, bo tak kiedyś mając raid0 #!$%@?łem prawie na amen 2 dyski, tzn. musiałem je formatować "na zewnątrz" podpinając pod inny działający system. Każdy poradnik jest w sumie
@Raych: właśnie kiepsko pamiętam jak dokładnie to robiłem, kilka dni temu właśnie skończyłem korzystać z tamtego laptopa i mam nowy, ale zdaje się że tworzyłem jakieś puste miejsce na dysku i instalowałem tam windowsa (z płytki chyba) i 2 systemy mogły działać niezależnie, kurcze nie powiem ci jak to robiłem dokładnie bo było to parę lat temu ale może na jutubie by coś było?
@Raych: Mogę Ci przekleić tutaj poradnik, ale lepiej zaufaj samemu sobie; wpisz w google dualboot ubuntu alongside with win7 i znajdziesz obrazowo krop po kroku z linkami. Pamietaj tylko, że posiadasz BIOS legacy i nie potrzebujesz żadnych partycji GPT itd. Jak coś w poradniku jest niejasne to pytaj.
@Raych: A, to zmienia postać rzeczy, bo zawsze byłem przeciwnikiem wszystkiego co po polsku, a zazwyczaj dlatego, że trudniej to znaleźć.
http://ubuntupolska.pl/ask/d/66-instalacja-drugiego-systemu-obok-ubuntu-14-04-lts/20
http://www.mandrivalinux.eu/showthread.php?584532-Instalacja-MS-Windows-7-obok-Linuksa