Wpis z mikrobloga

Szukam wydajnego rozwiązania takiego problemu: mam SurfaceView i Canvas i chcę rysować na nim obiekty 2D. Pojedynczy obiekt składa się z obrazka i tekstu. Tekst zmienia się non stop w każdej klatce (jest to pozycja obiektu na ekranie) i każdy obiekt może mieć inny kształt. Jak to zaimplementować aby było wydajne?
Moje pomysły:
- Tworzyć jakiś GroupView i w każdej klatce generować z niego bitmapę.
- Stworzyć bitmapę i na niej rysować za pomocą canvasa.
- Wymyślić coś z Drawable/VectorDrawable (nie wiem tylko jak z wpisać tam tekst).

#androidddev #programowa #gamedev
  • 2
@wfd: Masz obiekt złożony z dwóch elementów. Co stoi na przeszkodzi, aby stworzy klase Actor w której będzie pozycja samego obrazka jak i TextView który jest z tym obrazkiem związany. W metodzie Update() odświeżasz zarówno tekst jak i pozycję obrazka, a w Draw() rysujesz to co potrzebujesz.

Tekst będzie pewnie w jakimś konkretnym miejscu więc najlepiej jego pozycję uzależnić go od położenie samego obrazka i wsio.