Wpis z mikrobloga

tl;dr #hosting hekko zmienia pakiety bez wiedzy klienta.
Mam swoją historię i na końcu jakieś pytanko do Was.

W marcu kupiłem najniższy pakiet na #hekko (tzn EasyPack) za 49,99. 2gb przestrzeni, transfer miesięczny 20gb, no najbiedniejszy.

Wczoraj się loguję na panel, a tam włączony mam pakiet Start+ za 147,48 zł, 15gb przestrzeni, transfer miesięczny 150gb.

Pytam: co jest? I się okazuje, że hekko mi zmienił pakiet bez mojej wiedzy. I to nie dalej na NAJNIŻSZY czyli 3gb przestrzeni i 30gb transferu miesięcznie, tylko - jak widać - już na nieco większy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Dobrze, że się zorientowałem w ogóle...

No zatem pytam hekko kiedy i dlaczego tak się stało i otrzymuję odpowiedź:

Zgodnie z ostatnio przesyłaną dodatkową wiadomością, zmianie uległ pakiet na pro-formie, na taki z nowej oferty. Zmiana nie jest zobowiązująca i w każdej chwili mogą Państwo powrócić do poprzedniego pakietu. Proszę zapoznać się z parametrami usługi, które wzrosły o 50% względem poprzedniej oraz informację zwrotną czy pozostawiamy nowy pakiet, czy mamy dokonać zmiany na poprzednią ofertę.

A na pytanie kiedy była przesyłana ta dodatkowa wiadomość, dlaczego jej nie otrzymałem i czy mógłbym zobaczyć:

Niniejszej wiadomości mógł Pan nie otrzymać w przypadku, jeżeli nie wyraził Pan zgody na otrzymywanie informacji marketingowych. W chwili obecnej nie mam przykładu tego maila, ponieważ jest On wysyłany hurtowo do określonej grupy użytkowników.


No faktycznie, w moim panelu "Zgoda na informacje handlowe" zaznaczona jest na "Nie". Zaznaczam takie rzeczy, żeby do mnie nie dzwonili jak z nazwa.pl co 3 dni z pytaniami czy wszystko ok i czy chcę dokupić cośtam.
Czy taka, uważam dość znacząca, informacja nie powinna być przesłana w jakiś inny sposób?
I tu pytanie do kogoś z #marketing albo #prawokonsumenckie : czy to uprawnia hekko do zmiany pakietów bez wiedzy klienta, a jeśli tak to nie powinienem otrzymać również NAJNIŻSZEGO pakietu?

#kichochpyta #pytaniedoeksperta #hosting #marketinginternetowy
  • 15
@damiano_polishiano: ja ostatnio miałam podobnie w mintshost. Tyle, że dostałam wcześniej maila z informacją, że zostanie zmieniony pakiet hostingowy, ale uznałam, że to kolejna reklama więc nawet w niego nie zajrzałam. Jak przyszło do płacenia to zonk kwota 2 razy wyższa. Napisałam do nich,że chcę żeby było jak dawniej i bez problemu zmienili. No ale w sumie mimo wszystko jakiś niesmak pozostał. Trzeba być czujnym ;)
@damiano_polishiano: Przez trzy lata była to jedna z lepszych firm hostingowych w kraju. W roku 2017 niestety jakość usług poleciała na łeb na szyję. Pierwszą negatywną sytuacją był mail w którym zawarto prawidłową cenę za hosting a w linku do zapłaty oraz w fakturze cena dwa razy wyższa. Na zasadzie a nóż się uda i klient zapłaci za usługę więcej. Po rozmowie telefonicznej człowiek z marszu poprawił na prawidłową mniejszą kwotę.
Hekko lecą w makao i wiedzą o tym dobrze. W ogóle jakoś jest tak że za ten sam pakiet płacę 30% więcej niż nowi użytkownicy a niby mam rabat 6% za staż. Następuje razygnacja, chociaż do jakiegoś czasu temu wszystko było świetnie, ale po podwyżkach za domeny i teraz hosting polecieli.

@damiano_polishiano:
@damiano_polishiano wystawili mi proforme na nowy pakiet z informacją, że mogę dostać stary jak będę chciał, napisałem, że proszę o wycenę według starej oferty i po godzinie miałem nową proformę. Próbują zmienić na nowe-droższe ale nie zmuszają do tego.
@adamopol: w moim wypadku (mam tam hosting od paru lat) po cichu podmienili pakiet z 70 zł/rok na 123 zł/rok gdzie pojemność konta zwiększyła się z 10 na 15GB. Mieszczę się w tych 10GB. Gdybym chciał płacić tyle co poprzednio musiałbym wybrać najniższy pakiet z 3GB pojemności. Taka to #!$%@? #promocja w #hosting #hekko . #oszukujo i tyle.
@bergers:

Szanowny Panie,

W myśl przepisu art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2017, poz. 683 z późn. zm.) spełnienie świadczenia niezamówionego (dostarczenie towaru lub wykonanie usługi) następuje na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań. Jeżeli więc nie zamawiał Pan przedmiotowej usługi, to nie jest Pan zobowiązany do zapłaty. Co ważne, brak odpowiedzi konsumenta na niezamówione świadczenie nie