Aktywne Wpisy
Marek_Tempe +11
Od zawsze interesuję mnie sfera snów, ich dynamika, poziom dziwności, odniesienia do dnia codziennego, kultury i symboliki oraz prekognicja. Może ktoś zechciałby się podzielić swoimi snami? Być może część z nich uda mi się zinterpretować na tyle na ile pozwoli moja wiedza oraz znajomość danego użytkownika. Rozumiem, że dzielenie się pewnymi treściami na forum może być trudne, więc zapraszam również na priv, ale bez przesady, pełna dyskrecja i ludzkie podejście. Proszę o
Kupić auto czy się wstrzymać?
Przeciw:
1. Mieszkam w mieście i na co dzień samochód jest zbędny:
a) do biura jeżdżę rowerem
b) sklepy mam do 5 minut pieszo
c) prawie wszędzie da się dojechać MPK
d) od niedawna alternatywą dla MPK są hulajnogi
e) nie muszę szukać miejsca do zaparkowania
2. Utrzymanie samochodu generuje koszty.
3. Obecnie mieszkam w PRL-u i auto musiałoby stać na zewnątrz, a okoliczne parkingi są zawalone.
Przeciw:
1. Mieszkam w mieście i na co dzień samochód jest zbędny:
a) do biura jeżdżę rowerem
b) sklepy mam do 5 minut pieszo
c) prawie wszędzie da się dojechać MPK
d) od niedawna alternatywą dla MPK są hulajnogi
e) nie muszę szukać miejsca do zaparkowania
2. Utrzymanie samochodu generuje koszty.
3. Obecnie mieszkam w PRL-u i auto musiałoby stać na zewnątrz, a okoliczne parkingi są zawalone.
"Witam,
Jeden - najbardziej znany chyba - podobóz bydgoski był przy fabryce
dynamitu
w Łęgnowie. Istniał od 15.07.44 do końca stycznia 1945. Przy produkcji
dynamitu i materiałów wybuchowych pracowało tam ok. 1000 więźniarek.
Drugi tzw. Bromberg OSt znajdował się przy kolei w mieście od 13.09.44
do
stycznia 1945. Ok. 300 więźniarek zajmowało się pracami
przeładunkowymi na
dworcu Bydgoszcz Wschód.
Jak się poszuka to coś jeszcze w necie się znajdzie - w Łęgowie
powinno być
jakieś upamiętnienie, kiedyś ktoś o to do nas się zwracał... "
Nie spodziewałem się takiej konkretnej odpowiedzi.
Myślałem że ten podobóz znajdował się w okolicach ul. Solnej.
Zajmujesz się historią zawodowo?
Pozdrawiam