Wpis z mikrobloga

Murasy, kupiłem ostatnio pierwszą furmankę z klimatyzacją i mam do was kilka pytań.
Auto to Cordoba II 1.4 16V, tak, to ten znienawidzony silnik od VAG'a z zamarzająca odmą olejową.
Silnik jest zalany 10W40 od Lotosa mimo przebiegu 144k km (xd).
Płukać go i zalać jakiś 5W40, czy śmigać dalej na tym co jest?
Druga sprawa, kupiłem ją z niskim poziomem czynnika w klimatyzacji, teraz pytanie, czy używając ciepłego nawiewu mogę zajechać sprężarkę klimatyzacji?Słyszałem od kogoś tam kiedyś tam, że używając klimy przy niskim poziomie czynnika można tę sprężarkę zniszczyć.
#mechanikasamochodowa #motoryzacja #vagboners
  • 15
@BiletNaKrucjate: Nie mów, że wierzysz w taki przebieg( ͡° ͜ʖ ͡°). Zapewne w klimie masz tryb econ i auto. Econ to jest sam nawiew bez uruchomienia sprężarki. Im mniej czynnika tym klima słabiej będzie pracować a przy jakiś super niskim poziomie będzie pokazywać błąd np w formie chwilowego mrugania ekranu po uruchomieniu. Coś takiego miałem w Golf 4 to chyba nawet przy niskim poziomie - 30ml nie
@BiletNaKrucjate: Sprężarka tylko ochładza a nie grzeje powietrze, bo od tego jest nagrzewnica i klapy w niej regulujące temperaturą. Sam koszt nabicia nie jest duży, ale skoro już ekran mruga to może będzie trzeba więcej dodać. Zazwyczaj sama usługa to nabicie 500ml odczynnika a za więcej już troszkę więcej trzeba dopłacić ale sam koszt powinien wynieść około 100-150 w zależności od warsztatu czy miasta. Przy okazji będzie można sprawdzić ultrafioletem jakiś
@BiletNaKrucjate: Chodzi o to, żeby sprężarka chwile sobie popracowała co jakiś czas. Jak obroty falują to w większości przypadków pomaga wyczyszczenie przepustnicy ale pamiętaj o adaptacji np vagiem. Teoretycznie po umyciu po przejechaniu chyba ponad 300km powinna sama się zaadaptować bo tak mogą być np za niskie obroty czy coś.
@maattteo: Przepustnica była wymieniana przez ostatnią właścicielkę bo Cordoba podobno nie paliła na ciepłym, pojawia się błąd EPC ale w moim mieście nikt mi tego nie skasuje, bo nikt nie ma kompa do VAG'a xD
Obroty falują rzadko i to zakresie może 200-500 obrotów, więc prawie nie odczuwalne, jak miałem kiedyś problem z Clio właśnie z silnikiem krokowym do falowały od 500 obrotów do prawie 4.5k.
@BiletNaKrucjate: Do vaga to tylko kabel potrzebny i laptop w programem. Warto takie coś mieć bo tak dużo rzeczy samemu ustawić czy sprawdzisz / usuniesz błędy a po co płacić komuś 150 zł. Ta przepustnica ma chyba silniczek krokowy w przepustnicy samej. Być może któryś z czujników błędne dane przekazuje i to też ma wpływ na falowanie.