Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #lpg #citroen #peugeot

Jeżdżę już jakiś czas c z założonym LPG i generalnie jest bardzo fajnie, tylko kilka rzeczy nadal mnie nurtuje.
1) Najważniejsze - znikający poziom paliwa mimo jazdy na LPG. Wiem, póki nie wmontuję przekaźnika to tak będzie. Z miesiąc temu miałem jakieś 40% baku, raz po tym jak pojawiła się rezerwa poziom powrócił do stanu rzeczywistego. Od kilku dni tak się nie dzieje. Mam się obawiać, że faktycznie sucho w baku czy znowu pokaże mi poprawną wartość? Słyszałem, że pomaga poziom paliwa >50%, mogę dolać z 10l - ale czy to pomoże? Druga sprawa w tej kwestii, znajomy zlutował mi odpowiedni przekaźnik z opornikiem, aby po wyłączeniu zapłonu komputer odczytywał opór odpowiadający pełnemu bakowi. Tylko za cholerę nie wiem jak to zamontować w aucie. Wiem, że między pływakiem paliwa a komputerem, ale a których przewodów wziąć zasilane, aby niczego nie schrzanić?
2) Mam fabrycznie przyciemniane tylne szyby, niebieskie szkła lusterek zewnętrznych i środkowe fotochromowe. Nawet bez aktywnego lusterka dobrze się jeździ nocą, sama lotka też jest zamontowana w taki sposób, aby zasłaniać reflektory. Jednak ciągle nie jestem pewien, czy fotochrom działa. Niby mogę go włączyć, dioda się świeci. Diagbox nie wyrzuca żadnych błędów ale nie jestem pewien na ile szybko i mocno powinno działać te lusterko. Test z latarką za tylną szybą w nocy mi na to odpowie czy macie inne sposoby?
3) Mam klimę 2-strefową co przy jeździe samemu irytuje, mam do obsługi 2 pokrętła zamiast jednego. Mogę to w jakiś sposób (diagbox?) tymczasowo przełączyć w tryb klimy 1-strefowej?
4) I ostatnia sprawa. Przy 110 w górę słyszę szum powietrza. Niby nie ma szpar w uszczelkach i nie wiem, czy 3d są kiepsko wyciszone czy mogę to jakoś poprawić. Jak myłem auto to zauważyłem, że na rogach drzwi zewnętrzny meszek był bardziej wilgotny niż reszta, ale na obydwu drzwiach w tym samym miejscu. Może sam silnik jest na tyle cichy, że mi powietrze przeszkadza, ale porównując do np Mazdy 6 2006 to przy 140 jest sporo głośniej z tego powodu.
  • 12
  • Odpowiedz
@szczesliwa_patelnia: 1 nie wiem, pierwsze slysze, musi to być indywidualna cechą samochodu. 2 no jak jest ciemno i coś jedzie za tobą to nie razi Cie w oczy przez lusterko. Jeśli razi mocno to znaczy że nie działa. 3 nie ma żadnego guzika np. Dual? 4 nie porównuj Mazdy 6 która jest autem 2 klasy wyżej niż C4.
  • Odpowiedz
@szczesliwa_patelnia: punkty 2 i 3 powinna wyjaśnić instrukcja obsługi. Tylko nie mów że nie masz. Pierwszy punkt... Chodzi o to aby odcinać pompkę paliwa kiedy przełączy na gaz to pierwsza sprawa, od tego jest przekaźnik. Od poziomu paliwa może być czujnik(z pływaka np) i tam wpinasz rezystor ale odcinasz przepływ prądu do czujnika. Wtedy #!$%@? Ci się też spalanie, zasięg itp.
Niestety twoje auto ma dużo zastosowań zbędnej techniki więc wiele
  • Odpowiedz
Druga sprawa w tej kwestii, znajomy zlutował mi odpowiedni przekaźnik z opornikiem, aby po wyłączeniu zapłonu komputer odczytywał opór odpowiadający pełnemu bakowi. Tylko za cholerę nie wiem jak to zamontować w aucie.


@szczesliwa_patelnia: Zapytaj znajomego który to robił żeby dał instrukcje na podstawie której to zrobił bo jest ich kilka w internecie. Albo kup gotowy emulator: http://www.ac.com.pl/pl-centrum-pobran-schematy?file_id=1571&ph_kontener_glowny_B_start=file

Coś masz słabych monterów lpg że się tą sprawą nie zajęli. Nawet sterowniki jak
  • Odpowiedz
@szczesliwa_patelnia: Nie pisałem co kiedyś o tym i wrzucałem kawałek instrukcji?
Tutaj jest ta wiązka: https://jacus.pl/wiazka-emulatora-wskazania-poziomu-paliwa-ac-stag-w-epp-2-p-812.html
Tylko trzeba ją wsadzić w odpowiednie otwory na piny we wtyczce sterownika qbox.

Co do podpięcia pod czujnik to podejrzewam że masz tam dwa przewody do pływaka. Jeden będzie masą a drugi sygnałem. Ten sygnałowy przecinasz i podłączasz odpowiednie końce wiązki a masowy z wiązki emulatora łączysz bez rozcinania z masą pływaka.
  • Odpowiedz