Czy w wieku 36 lat mam jeszcze szanse zostać pilotem od zera? Jaka jest droga kariery? Jakie są szanse na zatrudnienie w zawodzie? Gdzie są szkoły kształcące w zawodzie? Ile hajsu płacą? Mam cholerny lęk wysokości, ale lecąc samolotem jako pasażer lęk ten nie występuje.
@bgjm: zależy o jakiego pilota pytasz. Liniowym to już nie za bardzo, niektóre linie sponsorują kurs od zera, w zamian za lojalkę oczywiście, ale preferują młodych, żeby dłużej pracowali. Natomiast licencję pilota turystycznego PPL(A) lub na ultralighty możesz śmiało robić, koszt turystycznej to ok. 25k pln, wykładaj kasę i bzikaj!
@bgjm Z tego co wiem, to we własnym zakresie to zrobisz góra turystycznego, bo zawodowy to już ogromne koszta (no chyba, że po prostu Cię stać, to nie widzę przeszkód). Tu masz sporo informacji na ten temat ale nie wiem na ile aktualne. http://www.runway.pl/blog/od-zera-do-atpla.html
generalnie bez uczelni to kosztowo około 500-700 k pln
@froteorin: Wartości z kosmosu, prędzej okolice 200k + kurs na konkretny typ finansowany przez linie w ramach lojalki.
@bgjm: ostanie 2/3 lata to świetny czas dla pilotów, duże zapotrzebowanie na rynku, linie zatrudniają pilotów nawet z minimalnym wymaganym przez prawo doświadczeniem (poniżej 300 godzin). Tylko nikt nie zagwarantuje Ci, że za dwa lata, jak już się wyszkolisz sytuacja będzie wyglądała tak
@bgjm: wizzair organizuje spotkania i kursy na pilotów dla osób nie związanych z lotnictwem. https://pilot-academy.wizzair.com/?sc_src=email_403223≻lid=19177228≻uid=S5IcglUMlc≻llid=97487&utmsource=wizz&utmmedium=email&utmcampaign=newsletteremail20170829pilotacademypl&≻_customer=53032739
@bgjm: jak się dobrze ustawić to i grubo poniżej 200 można zejść (oczywiście sam ATPL). Po 40 roku życia badania lekarskie musisz robić co pół roku, ale nie są takie restrykcyjne jak ludzie bez pojęcia w temacie rozpowiadają. Generalnie musisz odłożyć sporo pieniędzy i zagospodarować masę czasu, ale jest to do zrobienia. Jako pilot liniowy możesz pracować do 65 roku życia, więc czasu jeszcze masz że hoho ( ͡°͜
Czy w wieku 36 lat mam jeszcze szanse zostać pilotem od zera?
@bgjm: tak. Historia zna wiele przypadków ludzi, którzy do pierwszej pracy jako liniowi szli w wieku 40 lat. Oczywiście trudniej niż jesteś młodziakiem, bo może przyzwyczaiłeś się do pewnego poziomu życia, może masz rodzinę, a może po prostu nie chcesz wywracać wszystkiego do góry nogami. Kurs kosztuje 200k-300k, więc kwota w zasięgu sprytnej osoby w wieku 35+ lat. Więc
Mam cholerny lęk wysokości, ale lecąc samolotem jako pasażer lęk ten nie występuje.
Mieszkam na prowincji
#lotnictwo #edukacja #kariera #praca #pytanie
@froteorin: Wartości z kosmosu, prędzej okolice 200k + kurs na konkretny typ finansowany przez linie w ramach lojalki.
@bgjm: ostanie 2/3 lata to świetny czas dla pilotów, duże zapotrzebowanie na rynku, linie zatrudniają pilotów nawet z minimalnym wymaganym przez prawo doświadczeniem (poniżej 300 godzin). Tylko nikt nie zagwarantuje Ci, że za dwa lata, jak już się wyszkolisz sytuacja będzie wyglądała tak
https://pilot-academy.wizzair.com/?sc_src=email_403223≻lid=19177228≻uid=S5IcglUMlc≻llid=97487&utmsource=wizz&utmmedium=email&utmcampaign=newsletteremail20170829pilotacademypl&≻_customer=53032739
Po 40 roku życia badania lekarskie musisz robić co pół roku, ale nie są takie restrykcyjne jak ludzie bez pojęcia w temacie rozpowiadają.
Generalnie musisz odłożyć sporo pieniędzy i zagospodarować masę czasu, ale jest to do zrobienia.
Jako pilot liniowy możesz pracować do 65 roku życia, więc czasu jeszcze masz że hoho ( ͡° ͜
@bgjm: tak. Historia zna wiele przypadków ludzi, którzy do pierwszej pracy jako liniowi szli w wieku 40 lat. Oczywiście trudniej niż jesteś młodziakiem, bo może przyzwyczaiłeś się do pewnego poziomu życia, może masz rodzinę, a może po prostu nie chcesz wywracać wszystkiego do góry nogami. Kurs kosztuje 200k-300k, więc kwota w zasięgu sprytnej osoby w wieku 35+ lat. Więc
Komentarz usunięty przez moderatora