Wpis z mikrobloga

@Jestem_Tutaj: zależy jakie planujesz przebiegi, JTS benzynowe nie ma się co bać - ale bez LPG więc opłaca się przy mniejszych przebiegach rocznych. Silnik 3.2l to wymysł GM a nie silnik Fiatowski - ma bezpośredni wtrysk (nie da się taniej instalacji LPG), pali jak smok a osiągi jak na swoją pojemność i moc ma przeciętne. Diesle 1.9, 2.0 i 2.4 są OK - każdy ma swoje wady i zalety ale można
bezpośredni wtrysk paliwa


@vajroos: no to na starcie odpada. szkoda, bo problemu z lpg nie mam.

a opel w oznaczeniach swoich skrzyń nie używa max momentu jaki wytrzyma? wychodziłoby ze m32 nie powinna przekraczać 320nm, co jest w sumie seryjną wartością

tak patrze na ceny i nie są jakieś wielkie. Myślisz, że za 20k da się już coś kupić, czy jednak trzeba szukać wyżej?

a silniki 2.0jtd?
@hpiotrekh: masz jeszcze silnik 1.8 MPI 140KM, wytwór GM stosowany w oplach, który można zagazować (pośredni wtrysk paliwa). Nie będzie to rakieta ze świateł przy tej masie auta ale do spokojnego poruszania się wystarczy. Bardzo fajny silnik jest z końcówkai produkcji 159 - 1.75 tBi - bezpośredni wtrysk paliwa z turbo ale zjadliwe spalanie przy normalnej jeździe i fajna dynamika jak chce się coś więcej.

Ludzie na forach czipują 159 z
@vajroos: no właśnie ciekawe czy celować w auta do robienia, czy łapać droższe z nadzieją, że wytrzymają ileś czasu bez wkładu. 1,9 czy 2,4 to chyba sprawa otwarta i jak się już zaczną poszukiwania to trzeba będzie przeglądać wszystko co jest. bo jednak alf jest mniej niż passatów xd

a 1,75 niestety poza zasiegiem. nie ten rocznik ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja mam 2.0jtdm zrobione na 195KM.
W 1.9 jak napisano wyżej, po chipie mocno wzrasta ryzyko awarii skrzyni, bo robi się za dużo Nm. Najciekawszym silnikiem jest 1.8Tbi, ale tez sa duzo drozsze. 2.0jtdm tez sa drozsze w zakupie niz 1.9.
@Jestem_Tutaj: @vajroos: Jak trafisz na zaniedbany, to każdy będzie złą opcją - niezależnie od marki. W 2.0jtdm (montowane w oplach jako 2.0 cdti) jest problem z jakąś uszczelką przy smoku oleju, w zimne dni po zapaleniu może wyświetlić komunikat o niskim ciśnieniu, który po niedługim czasie gaśnie. W oplu procedura serwisowa przewiduje zmianę w oprogramowaniu i wydłużenie testu olejowego - czyli aż ciśnienie odpowiednio wzrośnie i komp nie krzyczy błędu.