Wpis z mikrobloga

jest sens w nowych autach na zimnie np go rozgrzewac na postoju 3-5min? bo szczerze mowiac jak odpalam auto to zapale papierosa i dopiero gdzies po 5min nim ruszam, ale czy tak naprawde jest sens? nie lepiej np 30 sekund i ruszac od razu? on w ogole sie rozgrzewa jak jest na postoju? auto 2.0 hdi w dieslu, rok 2011 #motoryzacja
  • 13
@estkt: Pompa w czasie do pół sekundy tworzy ciśnienie 2-3 bar na magistrali, a film olejowy utrzymuje się na wszystkich komponentach silnika nawet bez ciśnienia. Czekanie na 'podanie oleju' mogło mieć sens w latach '60, dzisiaj jest bez sensu.
a film olejowy utrzymuje się na wszystkich komponentach silnika nawet bez ciśnienia.


@czarny_i_zly: nawet po kilkunastu godzinach od wyłączenia silnika?

Szczególnie zimą na mrozach warto poczekać po odpaleniu, żeby zgęstniały olej się wszędzie dostał, bo jednak góra silnika może być bez smarowania przez kilka sekund
Szczególnie zimą na mrozach warto poczekać po odpaleniu, żeby zgęstniały olej się wszędzie dostał, bo jednak góra silnika może być bez smarowania przez kilka sekund


@Jordan335i: o kolejny humanista, duch techniki w narodzie wymiera. Co ty na mazucie jeździsz ze masz problem z rozprowadzeniem zimnego oleju??? Chyba nie zdajesz sobie sprawy z wydajności pompy i tego ile okrążeń zrobi olej w silniku, w ciągu tych kilku sekund. Góra silnika z 50
@Jordan335i: Napięcie powierzchniowe sprawia, że film olejowy pozostaje na częściach silnika nie tylko po kilkunastu godzinach od odpalenia, a po całych miesiącach, czy nawet latach. Czujnik ciśnienia zwiera się, w zależności od typu, od 0,5 do 1 bar. Żeby czujnik się zwarł, cała magistrala musi być wypełniona olejem i ciśnienie musi być utrzymane. Jeżeli zimą po odpaleniu widzisz czerowną lampkę z symbolem olejarki, to rzeczywiście może warto poczekać, aż olej o
@adirys: sam jesteś żałosny ężenierze xD na #!$%@? się tak unosisz. Mówię o temperaturach poniżej zera.Trzeba jeszcze dodać fakt, że ludzie często zalewają olej o złej specyfikacji i w zimie może być kaszanka jak odpalisz i po sekundzie but w podłogę. Poczytaj o zimnych startach.

PS. mam f10 z 2012 xDD

@czarny_i_zly: a co jak kanały mają nagar i gęsty olej poprzytyka je i oszuka w ten sposób czujnik?

Pamiętam,
@Jordan335i: Jeśli ktoś jeździ na oleju jadalnym z biedronki, drożność odmy to nieznaczący szczegół, a wymianę filtra uznaje za wyrzucenie pieniędzy w błoto, 'nagary' w kanałach olejowych mogą się zdarzyć. Oczywiście, są specyficzne konstrukcje (np. przedliftowa SV 650 jeżdżona na kole zacierała się, bo smok miał nieodpowiedni kształt, a nikt nie patrzy na kontrolkę oleju przy wheelie), ale to co podajesz to są specyficzne przypadki, a nie reguła. Jeżeli wlałeś olej
czarnyizly - @Jordan335i: Jeśli ktoś jeździ na oleju jadalnym z biedronki, drożność o...

źródło: comment_B4zs7JdGzRAqJPaMiJhEKHoJH9kqjJ7F.jpg

Pobierz
@Jordan335i: głupota, głupotę pogania. Lepiej już skończ bo ludzie czytają później takie brednie i sukcesywnie niszczą silniki. A unoszę się bo gówno wiecie, a się wypowiadacie. Specjalisty w dupę kopani.

A to co ty napisałeś to są błędy użytkownika i nijak się mają do tego o czym piszemy. Jak masz zatkany smok w pompie to nie masz smarowania i temperatura nie ma nic do rzeczy i co ci po kontrolce jak
Jeżeli wlałeś olej zgodny ze specyfikacją producenta (zobacz serwisówki, dobór oleju zależy od temperatury otoczenia, nie od ceny w biedronce), silnik nie jest wypełniony szlamem i olej z filtrem zmieniany jest regularnie, nie musisz grzać samochodu jak jakiegoś jelcza z PRL. Wsiadasz i jedziesz.


@czarny_i_zly: ale ja nie mówię o grzaniu auta tylko o odczekaniu parunastu sekund po odpaleniu, szczególnie na mrozie :)
@adirys: twierdzenie, że to niszczy silnik jest