Wpis z mikrobloga

@Jestem_Tutaj 1.8 140KM to silnik opla, więc masz przy nim eksploatację jak w oplach. 1.9 JTD to jeden z najlepszych diesli tamtych lat, jednak problemy sprawia EGR i klapy wirowe w kolektorze dolotowym (można usunąć). DPF nie jest zbyt problematyczny, tak jak turbo i koło dwumasowe. Rdzy brak, przednie górne wahacze wymagają częstszej wymiany (ok 60kkm). I trochę drobiazgów. Moim zdaniem jest mniej awaryjna niż passat B6, ale wiadomo że każda awaria
Pobierz konradk1 - @Jestem_Tutaj 1.8 140KM to silnik opla, więc masz przy nim eksploatację ja...
źródło: comment_fshYrbL1epYUTKtlcTRRjLs1srJ5pi42.jpg
@Enfi urywa szpilki w kolektorze wydechowym, potrafi pęknąć głowicę. Ale miałem poprzednie 2.4 175KM w 156 i był to najpiękniejszy silnik jaki miałem. Świetny (jak na diesla) gang 5 cylindrów, jechał jak zły od 1800 do 4600obr/min, wgniatała w fotel, wyprzedzała tiry w moment. Ale z tego co internety piszą w 159 trza dbać baaaardzo. Mi się jednak wydaje że jak się trafi niezakatowany, zmienia olej jak człowiek (nie co 20kkm i
@konradk1: Z tego co się orientuję to pękające głowice były przez ekologię. Zbyt wysoka temperatura przy wypalaniu DPF miała takie, a nie inne skutki. Po wywaleniu klap wirowych, EGR i DPF staje się bardzo przyjemnym silnikiem. Choć jeśli coś padnie to potrafi dość mocno zachwiać budżetem, szczególnie zawieszenie. AR159 w dobrym stanie nie będzie tania, co nie powoduje, że później nie będzie droga w serwisie.

Trzeba dbać i to mocno. Brera
@ziemniag: Olej wymieniam co 10k km. W zależności od użytkowania samochodu są to średnio 3 lub 4 miesiące. Ty jeździsz dopóki coś Ci się nie urwie? :P