Wpis z mikrobloga

GP Singapuru 2008

Crashgate - Piquet jr po wcześniejszym uzgodnieniu z szefem Renault F1 Flavio Briatore i dyrektorem wykonawczym Patem Symondsem celowo doprowadza do rozbicia swojego bolidu. Wywołana w ten sposób neutralizacja bardzo pomogła Fernando Alonso w wygraniu wyścigu, który był już po swoim wczesnym pierwszym pitstopie (po prostu ryzykowali i liczyli na SC ( ͡° ͜ʖ ͡°)).

Afera wyszła na jaw rok później, kiedy Piquet został zwolniony z Renault i przyznał się do ustawki. Briatore i Symonds spadli z krzesełka, a sponsorzy Renault dostali idealną furtkę, żeby uciekać w czasach kryzysu finansowego z kosztownego sponsoringu.

Co ciekawe sam Symonds do F1 wrócił, pracował już w Williamsie. Teraz jest ekspertem w telewizji Sky. No cóż... każdy ma swój autorytet ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Wyścig pokazuje też jak absurdalne zasady panowały w 2008 roku - w momencie neutralizacji boksy były zamykane i otwierane były dopiero po tym jak cała stawka się zebrała za samochodem bezpieczeństwa. Każdy kto musiał (bo kończyło mu się paliwo) zatankować przed otwarciem pitlane był P O T Ę Ż N I E ukarany 10 sekundowym stop/go (Vettel w tym roku za roadrage w Baku został ukarany tak samo!). Ofiarą tej zasady w tym wyścigu padł Robert rujnując mu wyścig. Zasadę zniesiono w 2009.

Zapraszam do oglądania:
https://openload.co/f/HQ5aD6jTBdU/F1.GP.Singapuru.www.sport-video.pl_x264.mp4

#szwagierf1 #kubica #f1
Gaboleusz - GP Singapuru 2008

Crashgate - Piquet jr po wcześniejszym uzgodnieniu z...

źródło: comment_31tEUJv6xZfg2LKP3V1otBQiv74desBt.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Movet: W 2009 tankowanie wciąż było. Jego usunięcie od sezonu 2010 było spowodowane ciągłymi awariami wensza tankującego. W tym wyścigu Massa np. ( ͡° ͜ʖ ͡°). Zasada nie tankowania podczas SC została zdjęta, bo była debilna
  • Odpowiedz
@Gaboleusz: Uwielbiam te tłumaczenia Alonso, jakoby o niczym nie wiedział. Podsumujmy:

Cały sezon Ci nie idzie, tak jakbyś chciał ale nie mógł - parę obiecujących wyścigów, ale bez podium.
- Dobre otwarcie sezonu, w wyścigu losujesz czwarte miejsce na mecie.
- Masz szansę w Hiszpanii (P2 w kwalifikacjach), ale wszyscy walą cię w dupę, a na końcu i tak strzela ci silnik.
- Jako prawdziwy rainmaster ośmieszasz się w Monako, wjeżdżając
  • Odpowiedz
- Na Monzy znowu deszcz, i kolejna okazja żeby pokazać swój kunszt rainmastera. Albo w sumie nieważne, bo i tak jesteś czwarty XDDDDDDD


Poprawka - "...i tak jesteś czwarty - objeżdża Cię Kubica startujący gdzieś z tyłu. Nawet Toro Rosso ma już podium, a dokładniej mówiąc zwycięstwo XDDDDDDD".

@up zablokował mi możliwość edycji ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
@Gaboleusz: Pamiętam, że jak zobaczyłem jak wjechał w ścianę to wyglądało tak nienaturalnie że od razu zaśmierdziało ustawką. Cis gaz aż obrócił i wbił się w ścianę. Zresztą wcześniej to trenował, nie pamiętam czy na treningach ale próbę wykonał.
  • Odpowiedz
@Szlif: Gdy pamięć zawodziła, trzeba było podeprzeć się tabelkami i logiką - Trulli Trains rujnowały wyścig niejednemu kierowcy w tamtym okresie ( ͡º ͜ʖ͡º)

  • Odpowiedz
@arczer: to jest jedna z tych sytuacji, gdzie foliarskie teorie miały rację i aż mnie to zdziwiło, że Briatore i Symonds tak mocno zaryzykowali reputację dla jednej wygranej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz