Wpis z mikrobloga

@benzdriver @fstq @SosPomidorowy: ponieważ w benzynie mieszanka paliwo-powietrze ma zawsze (dla uproszczenia) takie same proporce paliwa do powietrza, a obroty reguluje się ilością mieszanki przez przepustnice, która zatyka dolot co wytwarza podciśnienie. Na luzie w dolocie pokaże jakieś -0.5 bara doładowania.

W dieslu masz regulacje obrotów jakością mieszanki, czyli reguluje się ilość paliwa w mieszance, a powietrze jest zasysane bez ograniczenia, bo przepustnicy w dolocie nie ma (a jak jest to
  • Odpowiedz
onieważ w benzynie mieszanka paliwo-powietrze ma zawsze (dla uproszczenia) takie same proporce paliwa do powietrza, a obroty reguluje się ilością mieszanki przez przepustnice


Dlatego też silniki benzynowe przy usterkach układu podawania paliwa szarpią i dławią się bo nie spalają zbyt bogatej albo ubogiej mieszanki. A diesel cały czas chodzi na ubogiej, bo wysokie ciśnienie zawsze odpali wtryśnięte paliwo a jak będzie za dużo paliwa to zacznie kopcić na czarno i też będzie
  • Odpowiedz