Wpis z mikrobloga

@Kicam ilość klatek to jest wydajność. W momencie blokady klatek do 30, jedyne co robisz to zwiększasz stabilność klatek, nie wydajność.

Natomiast zmiana rozdzialki wpływa korzystnie na wydajność. Komputer wyświetla wtedy mniej pikseli
@Kicam zmniejsz rozdzielczość najpierw. Jeżeli efekt nie będzie zadowalający i na przykład fps będzie skakać z 60 do 20 momentami to zablokuj. Będziesz miał większy komfort rozgrywki
Kiedyś mialem tak, że obniżając rozdzielczość poniżej natywnej dla monitora gra chodziła wolniej .


@dzikiczytelnik: W 99% przypadków jest to wina kiepskiej optymalizacji i/lub nieudolności producenta. Poskromienie paska detali czy zmniejszenie rozdzielczości wyświetlanego obraz = obciążenie sprzętowe spada - komputer wyświetla "mniej obrazu w obrazie", co z kolei oznacza... że mniej się przy tym napracuje.

Spadki płynności przy jednoczesnym zmniejszaniu rozdzielczości "akceptowalne" są jedynie w przypadku naprawdę starych tytułów, z epoki
@mnik1: Mądrze prawisz! Nie chciałbyś może jeszcze wyjaśnić jak to jest z trybem fullscreen i borderless ? Czytałem wiele opinii i zdania są podobnie podzielone jak w przypadku rozdzielczości, jednym pomaga innym nie. Chciałbym sobie to wyjaśnić raz i do końca :)