Codzienne aktualności astronomiczne z #pulskosmosu

Astronomowie analizujący dane z Kosmicznego Teleskopu Chandra obserwują gwiazdę symbiotyczną R Aquarii, jeżeli pojawiające się na niej erupcje występują regularnie - następnego powinniśmy spodziewać się w najbliższej dekadzie.

Więcej: http://www.pulskosmosu.pl/2017/06/07/chandra-obserwacje-burzliwego-zwiazku-dwoch-gwiazd/

Czy niewielkie, ale częste rozbłyski na powierzchni czerwonych karłów mogą eliminować możliwość życia na krążących wokół nich planetach?

Więcej: http://www.pulskosmosu.pl/2017/06/06/mini-rozblyski-moga-sterylizowac-planety-krazace-wokol-czerwonych-karlow/

Załogowe misje marsjańskie mogą być trudniejsze w realizacji niż się mogło wydawać. Wylot poza strefę oddziaływania ziemskiej magnetosfery może być niesamowicie niebezpieczny dla astronautów i jak na razie wydaje się, że obecnie opracowywane osłony przed szkodliwym promieniowaniem na niewiele się przydadzą.

Więcej: http://www.pulskosmosu.pl/2017/06/06/galaktyczne-promienie-kosmiczne-a-zalogowe-misje-marsjanskie/

Atmosfery egzoplanet: niby takie same pod względem rozmiaru i masy te dwie egzoplanety mają zupełnie różne atmosfery.

Więcej: http://www.pulskosmosu.pl/2017/06/06/hubble-bada-blizniacze-egzoplanety/

Naprawdę gorąca planeta? Astronomowie odkryli planetę krążącą na tyle blisko swojej masywnej gwiazdy macierzystej, że temperatura na jej powierzchni dochodzi do temperatur wyższych niż większość gwiazd w galaktyce!

Więcej: http://www.pulskosmosu.pl/2017/06/05/astronomowie-odkrywaja-planete-goretsza-od-wiekszosci-gwiazd/